یه خبر حسابی هیجانانگیز برای همهی طرفدارای انیمه، فرهنگ ژاپنی و بازیهای ویدیوییه: قراره از بازی تحسینشدهی شبح سوشیما (Ghost of Tsushima) یه انیمهی اقتباسی ساخته بشه؛ اونم همراه با بخش چندنفرهی پرطرفدار Legends. این پروژهی بلندپروازانه، نتیجهی همکاری چندتا از غولهای صنعت سرگرمیه؛ از کرانچیرول و انیپلکس گرفته تا سونی موزیک و PlayStation Productions. ترکیبی که خیلیها معتقدن میتونه نقطهی عطفی توی پیوند دنیای گیم و انیمه باشه.
کارگردانی این انیمه رو تاکانوبو میزونو به عهده داره و فیلمنامهش رو هم گن اوروبوچی، نویسندهی معروف نیتروپلاس مینویسه؛ کسی که تو ساخت دنیاهای تاریک و فلسفی مهارته و حالا قراره روح سامورایی و زیبایی سنتی شبح سوشیما رو توی قالب یه انیمهی سینمایی بازآفرینی کنه.
تو این پروژه، استودیوهایی حضور دارن که قبلاً پشت انیمههایی مثل شیطانکش (Demon Slayer) و هنر شمشیرزنی آنلاین (Sword Art Online) بودن؛ یعنی با یه تیم حرفهای طرفیم که بلدن چطوری یه انیمهی سطح بالا بسازن. از اون طرف، سونی موزیک هم قراره با کمک هنرمندای بینالمللی خودش موسیقی متنهایی بسازه که حس و حال این انیمه رو قویتر و تأثیرگذارتـر کنن.
راهول پورینی، رئیس کرانچیرول، گفته این پروژه یه نمونهی عالی از همافزایی بین بخشهای مختلف گروه سونیه؛ تلاشی برای اینکه بازی رو از مرز کنترلر بیرون بیارن و تبدیلش کنن به تجربهای تصویری و احساسی در قالب انیمه. اسد قزلباش، مدیر PlayStation Productions هم این اقتباس رو اولین قدم بزرگ پلیاستیشن برای ورود جدی به دنیای انیمهها میدونه و معتقده که شبح سوشیما بهترین گزینه برای شروع این مسیر بوده.
بر اساس برنامه رسمی، این سریال قراره توی سال ۲۰۲۷ (۱۴۰۶ شمسی) به صورت انحصاری از کرانچیرول پخش بشه. اطلاعات بیشتر دربارهی تیم هنری و صداپیشهها هم بهزودی منتشر میشه.
بدون شک، این انیمه میتونه رؤیای خیلی از عاشقای سامورایی، فرهنگ ژاپنی و قصهپردازی تصویری رو به واقعیت تبدیل کنه. ترکیب دنیای بازی با سبک بصری انیمه، هم تجربهای تازهست برای طرفدارای قدیمی، هم میتونه نگاه مخاطبهای جدید رو به داستانهای شرقی تغییر بده.
برای همهی ما که وسط دنیای گیم، انیمه و افسانههای حماسی ایستادیم، این پروژه یه فرصت خاصه؛ فرصتی برای اینکه دوباره، با صدای شمشیر و حس شرافت، وارد دنیایی تازه بشیم و سفر جدیدی رو شروع کنیم.