صفحه اصلی > کامیک و ابر قهرمان‌های مارول : وقتی Fantastic Four و Gargoyles برای اولین بار در کاغذ به هم می‌رسند!

وقتی Fantastic Four و Gargoyles برای اولین بار در کاغذ به هم می‌رسند!

The Fantastic Four & Gargoyles Unite In A Pair Epic One-Shot Comic Books

دنیای کمیک همیشه جایی برای شگفتی و ترکیب‌های ناب داشته؛ اما این بار، شاهد اتفاقی بی‌نظیر هستیم که سال‌ها منتظرش بودیم: برخورد دو جهان افسانه‌ای، یعنی دنیای مارول با گروه افسانه‌ای Gargoyles دهه ۹۰ میلادی! در اکتبر امسال، شاهد انتشار شمارهٔ FANTASTIC FOUR/GARGOYLES #1 خواهیم بود، یک کراس‌اور یک‌شات هیجان‌انگیز که توسط گردآورنده‌ی Gargoyles یعنی Greg Weisman به همراه هنرمند توانمند Enid Balám خلق شده و دو دنیای پرطرفدار را در هم می‌آمیزد.

در این کراس‌اور، Gargoyles که برای سده‌ها سنگی بوده‌اند و حالا در نیویورک مدرن بیدار شده‌اند، با خانواده‌ی اول مارول، یعنی آن چهار قهرمان افسانه‌ای، دیدار می‌کنند. نکته جذاب این است که Dynamite Entertainment نیز نسخه خود از یک‌شات Gargoyles/Fantastic Four را همزمان منتشر می‌کند که داستانش در همان جهان روایت شده و مکمل اثر مارول است. در نتیجه دو روایت موازی اما هم‌راستا، آن‌هم با نگاه‌هایی متفاوت به ماجراهای فراتر از مرز زمان و مکان.

داستان با تهدید شروری به نام Diablo آغاز می‌شود که می‌فهمد راز زندگی جاودانه در Gargoyles سنگی نهفته است؛ اما تیم‌های دوست‌داشتنی ما حاضر نیستند اجازه دهند چنین تهدیدی علیه‌شان عملی شود. همراهی تیم Fantastic Four باعث می‌شود این نبرد نه تنها فیزیکی که به لحاظ روایی هم پر از رنگ و کنش باشد.

Another cover from Fantastic Four/Gargoyles one-shot

طنز موقعیت زمانی که تونی استارک و دیوید زاناتوس به گفت‌وگو درباره ریش و سبیلشان می‌پردازند و همچنین ارتباط فرعی شخصیت مارول به نام Gargoyles یعنی آیزاک کریستینز با رفقایش از دنیای Gargoyles، بر جذابیت داستان می‌افزاید.

یک نکته جالب گفته‌های گرت ویسمن است: او می‌گوید که این ملاقات بین دو «خانواده اول» دنیای‌هایشان، یعنی Fantastic Four و Gargoyles مانتن کلن از پنجره دو ساختمان مشهور شهر نیویورک (باکس‌تر بیلدینگ و ایری بیلدینگ) بسیار حس کامل و درستی دارد. مخصوصاً که الهام‌بخشی که Fantastic Four بر خلق Gargoyles داشته‌اند، رنگ و بوی نوستالژیک و عمیقی دارد که حس کودک درون هر هوادار کمیک را به وجد می‌آورد. اینجا جایی است که تلاقی سبک‌های روایت و آرت‌ورک‌های دهه ۹۰ با داستان‌سرایی مدرن مارول، ثمره می‌دهد.

Variant cover by Gabriele Dell’Otto

طراحی روی جلد‌ها توسط هنرمندان حاضر در صنعت مانند Taurin Clarke، Gabriele Dell’Otto، Peach Momoko و Luciano Vecchio که هر کدام سبک خاص و جادویی خود را در دیزاین ارائه کرده‌اند، مرهمی است برای چشمان مخاطبان که نه تنها روایت بلکه هارمونی هنر و داستان را نمایان می‌کند.

از آنجایی که Gargoyles پایه‌گذاران داستان‌های معاصر عالی با استعدادی جاودانه‌اند، این اتحاد نه تنها در چارچوب داستانی بلکه در تعاملات شخصیت‌ها، زمین مشترکی برای طرفداران خلق می‌کند و پلی است میان آی‌سی‌یو کاستومرهای قدیمی و نسل جدید علاقه‌مندان به کمیک و انیمیشن.

Variant cover by Peach Momoko

این یک رویداد کمیکی است که باید در کلکسیون هر عاشق داستان‌های کمیک به چشم بخورد؛ چراکه روایتی تازه، جادویی و موسیقی متن حماسی از دو اثر با اصالت است.

به نظر شما این همکاری چه در دنیای مولتی‌ورس مارول و چه در فضای خود Gargoyles می‌تواند چه تحولی ایجاد کند؟ آیا بازتعریفی از شخصیت‌ها خواهیم دید؟ یا تنها یک شروع برای کراس‌اورهای بیشتر خواهد بود؟ در انتظار نظرات و انرژی شما هستیم.

سامان مرادی

مقالات مرتبط

وقتی بتمن با سکوت سخن می‌گوید; نگاهی به شماره 1100 کمیک Detective Comics

شماره 1100 Detective Comics با تمرکز بر احساسات و انگیزه‌های انسانی بتمن، شامل چهار داستان کوتاه است که هر کدام به نوبه خود تصویر تازه‌ای از قهرمان گاتهام ارائه می‌دهند. از روایت بی‌کلام و ظریف گرفته تا گفت‌وگوهای فلسفی و طراحی‌های 독창انه، این شماره پلی است به سوی فهم بهتر شخصیت نمادین.

دکتر دووم در مارول؛ نقشی متفاوت در انتقام‌جویان: روز نابودی

دکتر دووم با بازی رابرت داونی جونیور به‌عنوان بزرگ‌ترین تهدید تازه دنیای سینمایی مارول در فیلم انتقام‌جویان: روز نابودی بازمی‌گردد. این بار او در کنار تانوس، یکی از افسانه‌ای‌ترین شرورهای مارول، روی پرده سینما ظاهر می‌شود و تقابل این دو دشمن سرسخت، آغازگر ساج جدید چندجهانی مارول خواهد بود؛ مسیری که ظرفیت حضور تیم‌هایی مانند فنتستیک فور و ایکس‌من را نیز به اوج می‌رساند.

مانگای سولو لولینگ، غول‌های کمیک مثل بتمن رو کنار زد!

جلد ۱۳ مانگای سولو لولینگ توی تازه‌ترین لیست پرفروش‌های نیویورک تایمز اومده صدر جدول و تونسته کارای بزرگی مثل Absolute Batman و Jujutsu Kaisen رو پشت سر بذاره. این موفقیت نشون می‌ده نفوذ انیمه و مانگای آسیایی توی بازار آمریکا روزبه‌روز بیشتر شده و حتی بازار ایران هم از این موج بی‌نصیب نمیمونه.

دیدگاهتان را بنویسید