صفحه اصلی > بازی : تحولی جذاب در AI Limit: ترکیب عجیب و جذاب انیمه و سولز لایک

تحولی جذاب در AI Limit: ترکیب عجیب و جذاب انیمه و سولز لایک

زمانی که اثری تازه‌وارد در ژانر سولزلایک با همان مبارزات نفس‌گیر، مجازات‌گر و دقیق که یادآور ساخته‌های تحسین‌شده‌ی FromSoftware نظیر Elden Ring و Dark Souls است، با جلوه‌های بصری و زیبایی‌شناسی منحصر به فرد آثار انیمه‌محور چون NieR: Automata و Code Vein در هم می‌آمیزد، به‌ناگزیر انتظارات مخاطبان چندین برابر می‌شود. AI Limit، محصول جدید استودیوی Sense Games که اخیراً برای پلتفرم PC (از طریق فروشگاه Steam) منتشر شده، دقیقاً در پی تحقق همین ایده جاه‌طلبانه است. این بازی که در جریان جشنواره Steam Next Fest توجهات بسیاری را به خود جلب کرد و نسخه دموی آن بازخوردهای پرشوری برانگیخت، در بدو انتشار با نقدها و امتیازاتی متناقض مواجه شد؛ هرچند این وضعیت به‌لطف سرعت عمل تحسین‌برانگیز توسعه‌دهندگان، در مدت کوتاهی دستخوش دگرگونی شد.

داستان در دنیای آخرالزمانی

ماجرای AI Limit در جهانی فروپاشیده و آکنده از تباهی جریان می‌یابد؛ جایی که بازیکن در نقش Arrisa، یک Blader نیمه‌انسان و نیرومند، مأموریت می‌یابد از دل شهری به‌نام Heavenswell عبور کند. این شهر واپسین سنگر نوع بشر در برابر ماده‌ای ناشناخته و مرگ‌بار موسوم به Mud است؛ عنصری که ضمن آلوده ساختن محیط، به ظهور هیولاها و موجودات جهش‌یافته‌ای انجامیده که نبردهای بازی را به‌راستی بی‌رحمانه و مملو از دلهره می‌سازد. طراحی محیط‌ها و هیولاهای زاییده این ماده، به‌طرزی استادانه حس زوال و در عین حال زیبایی مسموم این دنیا را به بازیکن منتقل می‌کند.

Screenshot AI Limit gameplay

آغازی پرچالش و نجاتی به‌هنگام

AI Limit در روز پنجشنبه ۲۷ مارس ۲۰۲۵ منتشر شد، اما نخستین ساعات حیات خود را با دشواری‌هایی جدی پشت سر گذاشت. مشکلاتی چون گیر کردن در نبرد با نخستین باس (که به‌طور عجیب حتی پس از پایان یافتن نوار سلامتش از پا نمی‌افتاد)، کرش‌های پیاپی و صفحات بارگذاری بی‌پایان موجب شد این اثر در همان ساعات ابتدایی امتیاز میانگین ۴۶٪ را در Steam دریافت کند و در بخش نقدها به عنوان «Mixed» (نظرات متفاوت) برچسب بخورد.

با این حال، واکنش سریع توسعه‌دهندگان مثال‌زدنی بود. استودیوی Sense Games ظرف کمتر از یک شبانه‌روز، به‌روزرسانی‌ای پرحجم (با حجم تقریبی ۶.۵ گیگابایت) عرضه کرد که عمده این معضلات را رفع نمود. در نتیجه، امتیاز بازی در کمتر از ۲۴ ساعت به ۷۷٪ ارتقا یافت که در زمره‌ی (عمدتاً مثبت) قرار می‌گیرد. در همین مدت، شمار بازیکنان همزمان (concurrent players) در Steam از حدود ۲,۰۰۰ نفر در نخستین روز انتشار به بیش از ۷,۱۰۰ نفر رسید. این رشد چشمگیر باعث شد AI Limit به‌سرعت در کنار رقبایی چون The First Berserker: Khazan قرار گیرد.

نمودار بازیکنان AI Limit روی Steam

انتخابی ارزشمند برای دوست‌داران انیمه و سولزلایک

AI Limit در حقیقت تبلوری است از همان ترکیب جذابی که مخاطبان انیمه و دوستداران چالش‌های سبک سولزلایک همواره در پی‌اش بوده‌اند: مبارزات سخت، باس‌فایت‌های فرساینده و دنیایی سرشار از رنگ و طراحی‌های چشم‌نواز که ریشه در زیبایی‌شناسی آثار ژاپنی دارد. چنانچه به‌دنبال تجربه‌ای متفاوت و البته دشوار در ژانر اکشن نقش‌آفرینی هستید که شما را ناگزیر به یادگیری و ارتقای مداوم مهارت کند، این بازی می‌تواند گزینه‌ای شایسته باشد.

وضعیت فروش و منابع تکمیلی

در حال حاضر AI Limit با ۱۰٪ تخفیف در Steam به قیمت حدود ۳۱ دلار (یا ۲۶ پوند) به‌فروش می‌رسد. علاقه‌مندان می‌توانند برای خرید و دریافت بازی به صفحه رسمی آن در Steam مراجعه نمایند. همچنین، مصاحبه‌ای اختصاصی با Yang Ruichen (طراح اصلی) و Yang Bin (تهیه‌کننده) منتشر شده که در آن از فلسفه طراحی این جهان و جزییات سیستم Sync Rate و شهر Heavenswell سخن گفته‌اند؛ مطالعه این گفتگو می‌تواند برای علاقه‌مندان به روند توسعه و طراحی بازی بسیار آموزنده باشد.

پویا عباسی

مقالات مرتبط

چرا اقتباسِ سینمایی از بازی Halo شکست خورد؟

الکس گارلند، کارگردان فیلم علمی‌تخیلی Ex Machina، فیلمنامه اقتباس سینمایی، بازی Halo را نوشته بود که پروژه به دلیل چالش‌های مالی و اختلافات تولیدی لغو شد. این اتفاق نمونه‌ای است از پیچیدگی‌های اقتباس بازی‌های ویدیویی به سینما و تأثیرات آن بر مسیر هنری عوامل پروژه و صنعت علمی‌تخیلی.

تیر 7, 1404

تأخیر در انتشار فیلم لایو اکشن The Legend of Zelda: تحلیل مسائل تولید و واکنش‌ها

فیلم لایو اکشن The Legend of Zelda که توسط نینتندو و سونی ساخته می‌شود، به دلیل دلایل تولید چند هفته‌ای تاخیر خورد و از مارس به می 2027 موکول شد. این تعویق ضمن افزایش کیفیت نهایی، واکنش‌هایی پیرامون انتخاب بازیگر نقش پرنسس زلدا به همراه داشت و بار دیگر اهمیت دقت در اقتباس این فرنچایز محبوب را نشان داد.

تیر 5, 1404

تحلیل نقش Doug Jung به‌عنوان شو رانر در توسعه سریال Mass Effect آمازون

انتخاب Doug Jung به عنوان شو رانر سریال تلویزیونی Mass Effect آمازون حرکتی کلیدی است که تضمین می‌کند این اقتباس علمی‌تخیلی، بر پایه تجربه و شناخت عمیق از ژانر ساخته شود و المان‌های اصلی بازی حفظ گردد.

خرداد 26, 1404

دیدگاهتان را بنویسید