صفحه اصلی > بازی : تحلیل بازی بقا و ترسناک Clive Barker’s Hellraiser: Revival به روایت سازندگان

تحلیل بازی بقا و ترسناک Clive Barker’s Hellraiser: Revival به روایت سازندگان

در جهانی که کمتر بازی ویدیویی توانسته است به عمق تاریکی سینمایی و ادبیات وحشت برسد، اعلام پروژه جدید Clive Barker’s Hellraiser: Revival نقطه عطفی در دنیای بازی‌های ترسناک به شمار می‌رود. استودیوهای Saber Interactive و Boss Team Games، با همکاری مستقیم خالق این فرنچایز یعنی کلایو بارکر، وعده داده‌اند نخستین بازی “واقعی” و وفادار به دنیای Hellraiser را ارائه دهند؛ عنوانی که از نظر ژانری در دسته بازی‌های بقا و اکشن ترسناک تک‌نفره قرار می‌گیرد و به شکلی داستانی تاریک و پر از وحشت روانکاوانه را روایت می‌کند.

در این بازی پلیر در نقش ایدان، شخصیتی مسلح به جعبه معمایی موسوم به Genesis Configuration، قرار می‌گیرد که وظیفه دارد نه تنها به جهنم سفر کند، بلکه در زمین نیز با تاثیرات جهان جهنمی مبارزه کرده تا معشوقه‌ی گمشده‌اش را نجات دهد. در این مسیر، آنها باید با یکی از نمادین‌ترین آنتاگونیست‌های ژانر وحشت یعنی پینهد و جماعۀ مخوف Cenobites مقابله کنند. بخشی از هیجان این بازی به خاطر بازگشت صدای اصلی این شخصیت، داگ بردلی است که بارها صدای پینهد را در سینما به گوش رسانده‌ایم و اینک هیجان شنیدن صدای او در قالب بازی ویدئویی به اوج خود رسیده است.

سینماتیک‌ها و نحوه روایت داستانی Hellraiser: Revival به وضوح از ماهیت ترسناک کلاسیک و المان‌های وحشت روان‌شناسانه‌ای همچون بازی‌های بقا متأثر است؛ فضایی که در آن “زیبایی درون زشتی” و “کشش رنج” همراه با گرافیک محیطی تاریک و موسیقی دلهره‌آور ترکیب شده‌اند. برخی نماها و گوشه‌های بازی روایتگر چالش‌ها و جو وحشتناک جهنمی هستند که به گفته بارکر در بیانیه‌اش، کار بر روی این پروژه به اعماق تاریکی‌های ذهن او نفوذ کرده است.

بازخوردها نسبت به پیشرفت‌های این پروژه بسیار امیدوارکننده است چرا که پیش‌تر فرنچایز Hellraiser چندین تلاش ناموفق برای ورود به صنعت بازی‌های ویدئویی داشت، از جمله بازی لغو شده برای NES و حضور محدود پینهد در یک افزونه بازی دیگر. اکنون با حضور سازندگان باتجربه‌ای که در مجموعه‌هایی مانند Evil Dead کار کرده‌اند، می‌توان انتظار داشت که تجربه‌ای بسیار دقیق، ارگانیک و وفادار به منبع اصلی ارائه شود.

از لحاظ پلتفرمی، بازی در حال توسعه برای کنسول‌های نسل نهم مانند PlayStation 5 و Xbox Series X و همچنین کامپیوترهای شخصی ویندوزی است؛ پلتفرم‌هایی که قابلیت فنی اجرای گرافیک‌های پیچیده و فضای داستانی تاریک بازی را به بهترین شکل ممکن دارند.

در نهایت، Clive Barker’s Hellraiser: Revival فراتر از تبدیل یک اثر سینمایی به بازی ویدیویی است؛ این پروژه ورود به دنیایی تاریک پر از معماها، رنج و وحشت است که هر لحظه از تجربه بازی از «آستانه خوف» عبور می‌کند و مخاطب را در مرز بین کابوس و واقعیت قرار می‌دهد. این بازی نه تنها برای طرفداران ترسناک کلاسیک بلکه برای گیمرهای حرفه‌ای و علاقه‌مند به ژانر بقا اهمیت فراوانی دارد و انتظار می‌رود تجربه‌ای تکان‌دهنده و به یادماندنی را رقم بزند.

پویا عباسی

مقالات مرتبط

وقتی بازی Dead Take دنیای تیره را به سبک هالیوود، از نگاه بازیگران روایت می‌کند

ابوبکر سلیم، بازیگر و کارگردان، بازی Dead Take را ساخته که با بهره‌گیری از روایت تعاملی و ویدئوهای زنده، دنیای تاریک هالیوود و تلاش‌های دشوار بازیگران در صنعت سرگرمی را به تصویر می‌کشد. بازی با قالب FMV و فضاسازی عمارت مرموز، نقدی هوشمندانه بر فشارهای قدرت، پول و شهرت بر هنر و خلاقیت ارائه می‌دهد.

مرداد 13, 1404

پروژه‌ی جدید آمازون و اقتباسی از بازی ولفنشتاین

آمازون MGM با همکاری پاتریک سامرویل، خالق سریال ایستگاه یازده، قصد دارد مجموعه بازی ویدئویی ولفنشتاین را به یک سریال تلویزیونی اقتباس کند.

مرداد 13, 1404

رکوردشکنی Nintendo Switch 2؛ موفق‌ترین لانچ در تاریخ سخت‌افزار بازی‌های ویدیویی

کنسول Nintendo Switch 2 پس از کمتر از دو ماه عرضه، توانسته با فروش بیش از 5.82 میلیون واحد، رکورد موفق‌ترین لانچ سخت‌افزار در تاریخ بازی‌های ویدیویی را بشکند. به‌رغم محدودیت تعداد بازی در آغاز راه، همراهی بازی محبوب Mario Kart World نقش کلیدی در این دستاورد داشته است.

مرداد 13, 1404

دیدگاهتان را بنویسید