دنیای وستروس بار دیگر وارد جنگی بزرگ میشود؛ اما این بار فرماندهی اوضاع به دست شماست. در رویداد Summer Game Fest 2025، استودیو PlaySide و کمپانی Warner Bros. Interactive نخستین تریلر بازی Game of Thrones: War for Westeros را معرفی کردند؛ یک عنوان استراتژیک زمان واقعی (RTS) که هیاهوی سیاستهای خونین و نبردهای عظیم وسترواس را در سال ۲۰۲۶ برای گیمرهای پیسی به ارمغان میآورد.
این بازی صرفاً یک اقتباسِ معمولی از سریال نیست، بلکه گامی جسورانه در دنیای گیمینگ Game of Thrones به حساب میآید. War for Westeros از مکانیزمهای محبوب شمشیر و نفوذگری کنار میرود و توجه خود را معطوف فرماندهی ارتشهای بزرگ، درگیریهای جناحی و بازنویسی لحظات کلیدی داستانهای HBO و رمانهای جورج ر. ر. مارتین کرده است.
فرماندهی خانههای بزرگ و نبردهای استراتژیک در زمان واقعی
بازیکنان فرصت کنترل خانههای نمادین وستروس مانند استارک، لنیستر، تارگرین و حتی نیروهای پادشاه شب از پشت دیوار را خواهند یافت. هر خانه با نیروهای ویژه خود، تواناییهای منحصر به فرد و فرماندهان افسانهایاش از دایروولفها و اژدهایان گرفته تا غولها و منجنیقهای آتشزا ظاهر میشود. شخصیتهای کلیدی مثل جان اسنو، جیمی لنیستر و دنریس تارگرین در قالب فرماندهان قدرتمند در استراتژیهای شما حضور دارند.
استودیو PlaySide تاکید میکند که تفاوتهای جناحی و عدم تقارن در گیمپلی محور اصلی خواهند بود؛ مثلاً پادشاه شب توانایی احیای اجساد دشمنان کشته شده را دارد تا ارتش زامبیوار خود را تقویت کند، در حالی که تارگرینها با حملات هوایی اژدهاها برتری فضایی دارند که میتواند سرنوشت نبرد را تغییر دهد.

ژانر استراتژیک زمان واقعی همواره بستر مناسبی برای نبردهای گسترده فانتزی بوده است و این پروژه از کلاسیکهایی مثل Age of Empires، Company of Heroes و Total War الهام گرفته، اما با عمق شخصیسازی داستانی، سیاستهای شخصیتها و وفاداری به دنیای داخلی، میتواند تجربهای منحصربهفرد و هیجانانگیز برای طرفداران هر دو جهان باشد.
بازنویسی تاریخچه وستروس با انتخابهای شما
تریلر علاوه بر صحنههای نبرد، یک فرضیه «چه میشد اگر» جذاب را نیز معرفی میکند. در یک سکانس، جان اسنو در نبرد کشته شده و به جای ملیساندرا، توسط پادشاه شب زنده میشود؛ این بازنگری نشان میدهد که بازیکنان ممکن است بتوانند خطوط زمانی جایگزین و پایانهای متفاوت را تجربه کنند و رویدادهای نمادینی مثل عروسی سرخ، نبرد نوزادان یا محاصره کینگز لندینگ توسط دنریس را تغییر دهند.

این انعطافپذیری در روایت برای اولین بار در دنیای ویدیوگیم Game of Thrones رخ میدهد و از محدودیتهای داستان HBO فراتر رفته و زمینهای رسمی برای نظریههای طرفداران و سناریوهای احتمالی فراهم میآورد.
حالتهای بازی و هرج و مرج چندنفره
War for Westeros علاوه بر کمپین تکنفره غنی با روایتهای چندشاخه و ماموریتهای داینامیک، حالت چندنفره را نیز ارائه میدهد؛ جایی که بازیکنان رقیب میتوانند به جناحهای مختلف بپیوندند و در زمان واقعی، اتحاد بسازند یا خیانت کنند. محاصره قلعهها، کنترل منابع، تغییر وفاداریها و درگیریهای شدید همه منعکسکننده ناپایداری وستروس است.
این بخش احتمالاً ساختار PvP مشابه StarCraft II دارد اما با عمق روایی مشابه Crusader Kings III که تاکتیکهای سیاسی و نظامی را ترکیب میکند.
میراث طولانی و شروعی تازه
عناوین قبلی Game of Thrones سبکهای متعددی از نقشآفرینی گرفته تا روایت تعاملی و استراتژی موبایل را امتحان کردهاند، اما هیچکدام نبردهای عظیم و فرماندهی خانهها را به این وسعت و تکامل نرساندند. War for Westeros با جلوههای بصری AAA، تواناییهای خاص جناحی و کمپینی که بر اساس انتخابهای بازیکن دروغهای داستان را میشکند، به نظر میرسد جاهطلبانهترین بازی سری باشد.
این بازی در سال 2026 روی پلتفرم پیسی عرضه خواهد شد و جزء پیشنهادهای جذاب برای طرفداران استراتژی و فانتزی به شمار میآید که خواهان تجربه گستردهتر سیاسی و جنگی دنیای Game of Thrones هستند.
پیوند روایت بازی با فصل سوم سریال House of the Dragon
در ادامه معرفی بازی، رویکرد تحلیلی به فصل سوم سریال House of the Dragon که فصل جدیدتری از حماسه تارگرینها است، جذاب خواهد بود. فصل سوم با تمرکز بر رقص اژدهایان و جنگ داخلی خانه تارگرین، نبردهای وسیع در خشکی و دریا را به نمایش میگذارد و توجه به پیشزمینه جنگی بازی را برجستهتر میکند.
این فصل وعده درگیریهای راندهشده با اژدها و سیاستهای پیچیده را دارد که به بازی War for Westeros عمق ژانری و تلفیق روایت و گیمپلی میبخشد. موضوعاتی مثل خیانتها، اتحادهای غیرمنتظره، نیروهای تازهنفس و اثرگذاری سرنوشتساز فرماندهان برجسته، همگی در بازی نیز حضور خواهند داشت و این باعث یکپارچگی تجارب طرفداران فانتزی میشود.
میتوان گفت که بازی فرصتی است برای بازسازی سیاسی و نظامی داستانهایی که در سریال به عنوان صنایعدستی هنری پرداخته شدهاند، اما این بار با کنترل کامل و تاثیر مستقیم انتخابهای بازیکن.
Game of Thrones: War for Westeros یک قدرت تازه در ژانر استراتژی زمان واقعی به حساب میآید؛ که نوآوری در روایت چندشاخه، عمق جناحی و انعطاف روایی را با دنیایی فانتزی و پرجزئیات ترکیب میکند. چیزی فراتر از یک بازی اقتباسی معمولی، یک تجربه نهایی برای کسانی که میخواهند تاریخ وسترواس را خودشان رقم بزنند. منتظر عرضه بازی در سال ۲۰۲۶ باشید؛ جایی که فرماندهان واقعی در میانه سیاستهای خونین و نبردهای نفسگیر ظهور خواهند کرد.