با استفاده از روشهای زیر میتوانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
توسط : محمدرضا نوروزی
تاریخ انتشار : آذر 29, 1404 0 دیدگاه
9 بازدید
زمان مطالعه: 4 دقیقه
اشتراک گذاری
با استفاده از روشهای زیر میتوانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
هیدئو کوجیما، مردی که به خاطر انتخابهای عجیب، اما جالب خود در طراحی بازی و خلق فرنچایزهایی مثل Death Stranding و Metal Gear شناخته میشود، طی مصاحبهای در مورد آینده فناوری و هوش مصنوعی صحبت کرده است. با فانتزیمگ همراه باشید.
کوجیما باور دارد که هوش مصنوعی به اندازه اختراع موبایل تاثیرگذار است
در مصاحبهای با Nikkei Xtrend، که توسط GamesRadar پوشش داده شد، کوجیما ظهور هوش مصنوعی را با ظهور گوشیهای هوشمند مقایسه کرد. او با اشاره به اینکه گوشیهای هوشمند در زمان عرضه اولیه به این گستردگی استفاده نمیشدند، معتقد است که فناوری هوش مصنوعی هم در حال حاضر در جایگاه مشابهی قرار دارد.
کوجیما در این مصاحبه گفت:
وقتی گوشیهای هوشمند عرضه شدند، همه از آنها انتقاد میکردند. اما اکنون افراد زیادی هستند که نمیتوانند بدون گوشیهای هوشمند خود زندگی کنند. هوش مصنوعی نیز همینطور است. مهم است که از فناوری به گونهای استفاده کنیم که ما را خوشحال کند… من فکر میکنم عباراتی مثل «نباید از هوش مصنوعی استفاده کنیم» یا «هوش مصنوعی بلااستفاده است» هیچ فایدهای ندارد. ما نمیتوانیم به عقب برگردیم. گوشیهای هوشمند هم همینطور بودند.
وقتی صحبت از کاربردهای آینده فناوری هوش مصنوعی به میان میآید، کوجیما اشاره میکند که فردی که در برقراری ارتباط رو در رو با دیگران مهارت ندارد، میتواند از هوش مصنوعی برای پر کردن این شکاف و نزدیکتر شدن به دیگران استفاده کند. او معتقد است که این فناوری به طور کلی، پتانسیل «تغییرات بزرگی» در نحوه ارتباط انسانها با یکدیگر را دارد.
او گفت:
این احتمال وجود دارد که گسترش هوش مصنوعی نحوه ارتباط ما را به شدت تغییر دهد. افرادی هستند که در صحبت رو در رو مهارت ندارند و با جبران این مسئله توسط هوش مصنوعی، شاید بتوانند به دیگران نزدیک شوند… بدون شک این کار راحت خواهد بود.
کوجیما اشاره میکند که این فناوری قطعا جنبه منفی هم دارد، زیرا ممکن است معایبی در نحوه استفاده مردم از آن برای برقراری ارتباط با یکدیگر داشته باشد. او گفت برای جلوگیری از این امر، استفاده از آن برای ارتباطات انسانی باید محدودیتهایی داشته باشد که مردم برای خودشان قائل شوند. او گفت:
احساس میکنم انسانها لوس خواهند شد. بنابراین، ما باید [در برنامه خود] با کارهایی مانند کاهش دخالت هوش مصنوعی یا داشتن روزهایی که از آن استفاده نمیکنیم، [به شکلی کنترل شده] از آن کمک بگیریم.
در همین مصاحبه، کوجیما در مورد بازی ترسناک پیشروی خود یعنی OD هم صحبت کرد. در حالی که او اشاره کرد که نمیتواند وارد جزئیات زیادی در مورد این اثر شود، اما ذکر کرد:
فکر میکنم وقتی برای اولین بار OD را میبینید، به نظر یک اثر از ژانر وحشت میآیند. اما سیستمی که از آن استفاده میکند، معمومل نیست. البته همه چیز در یک موتور بازیسازی ساخته شده و بالاخره یک بازی است. [بهتر بگویم] ما یک رسانه کاملا جدید را با همکاری مایکروسافت ساختیم.
بازی OD برای کامپیوترهای شخصی و Xbox Series X/S در حال توسعه است. با این حال، هنوز تاریخ انتشاری ندارد.