توی یکی از غیرمنتظرهترین رونماییهای مراسم سامر گیم فست ۲۰۲۵ (Summer Game Fest 2025)، از بازی جدیدی به نام آخرین پرچم (Last Flag) رونمایی شد. این بازی توسط استودیوی نایتاستریت گیمز (Night Street Games) ساخته میشه؛ استودیویی که توسط دن رینولدز (Dan Reynolds)، خوانندهی گروه ایمجین درگنز (Imagine Dragons)، و برادرش مَک رینولدز (Mac Reynolds)، مدیر برنامههای اون، تأسیس شده. همین موضوع که یه موزیسین مشهور داره پشت ساخت یه شوتر چندنفره وایساده، خودش بهاندازهی کافی خاص هست؛ اما خود بازی هم چیزهای زیادی برای غافلگیر کردن داره. بیاین تمام نکتههای جذاب این بازی رو با هم بررسی کنیم.
فضای بازی؛ مثل یه شوی تلویزیونی دههی هفتادی
برخلاف انتظار، دنیای Last Flag فقط یه میدان نبرد معمولی نیست. بازی توی یه فضای نمایشی عجیب جریان داره: یه شوی خیالی تلویزیونی دههی ۷۰ میلادی، با نورپردازی، استایل و موسیقیهایی که حالوهوای اون دوران رو بازسازی میکنن. راوی بازی هم یه صدای کاملاً آشناستY صدای خود دن رینولدز، که با لحن طنزآمیزش به این فضای نمایشی روح میده. این ترکیب رو کمتر جایی میتونی پیدا کنی.
گیمپلی: فراتر از تیراندازی معمولی
Last Flag یه بازی تیمی چندنفره به سبک Capture-the-Flag (تسخیر پرچم) محسوب میشه؛ اما اونچه که بازی رو از سایر هیرو شوترها جدا میکنه، تمرکز ویژهاش روی کشف، استراتژی، و همکاری تیمیه.
در حال حاضر بازی ۱۰ شخصیت قابل بازی داره؛ هرکدوم با سلاحها (Weapons)، قابلیتها (Abilities) و صداسازی (Sound Design) اختصاصی خودش. این کاراکترها نهتنها از نظر گیمپلی متفاوتن، بلکه طراحی بصری و رفتارهاشون هم منحصربهفرده؛ طوری که میشه گفت استایلشون یادآور بازیهایی مثل تیم فورترس ۲ (Team Fortress 2) هست. هر شخصیت نهفقط صدای مخصوص خودش رو داره، بلکه حتی افکتهای صوتی مخصوص خودش رو هم تولید میکنه؛ نکتهای که کمتر تو بازیهای مشابه دیده شده.
نقشهها؛ قهرمان واقعی بازی
جایی که Last Flag واقعاً میدرخشه، مقیاس و طراحی نقشههاشه. نقشههای بازی شامل تونلها، غارها، مسیرهای فرعی، و برجهای کنترل هستن که هر کدوم میتونن باعث برتری یا شکست یک تیم بشن. یکی از مکانیکهای جالب بازی اینه که برجها میتونن موقعیت حدودی پرچم رو نشون بدن، پس کنترلشون توی جریان بازی اهمیت زیادی داره.
از طرف دیگه، هر پرچم در بازی یه آهنگ اختصاصی داره که وقتی بازیکنی بهش نزدیک میشه، موسیقی اون پرچم شروع به پخش میکنه. این باعث میشه حتی صدا هم به یه عنصر تاکتیکی تبدیل بشه. بنابراین، ممکنه کسی بدون هیچ درگیری خاصی پرچم رو پیدا کنه، فرار کنه و بازی رو تموم کنه؛ قبل از اینکه حتی تیم مقابل بفهمه چه اتفاقی افتاده!
چرا باید این بازی رو جدی بگیریم؟
تا الان دهها هیرو شوتر دیدیم؛ اما Last Flag از اون پروژههاست که میخواد فرمول آشنا رو با خلاقیت ترکیب کنه. طراحی متفاوت نقشهها، هویت قوی شخصیتها، صدای آشنا و حضور یه موزیسین معروف توی تیم سازنده، همه نشونههایی هستن که این بازی صرفاً یه پروژهی تفننی نیست.
فعلاً تاریخ انتشار دقیق اعلام نشده، ولی سازندهها گفتن پلیتست عمومی از اواخر امسال شروع میشه. اگه دنبال تجربهای متفاوت تو سبک شوتر تیمی هستی، Last Flag رو باید از همین حالا زیر نظر بگیری.
از دنیای فانتزی محبوبتون بیشتر بخونین: