بازی جدید ارباب حلقهها با کمک ۱۰۰ میلیون دلاری عربستان و برای رقابت با عنوان Hogwarts Legacy در دست ساخت قرار دارد. با فانتازیو در ادامه این خبر همراه باشید.
آیا بازی جدید ارباب حلقهها طلسم عناوین ضعیف این فرنچایز را خواهد شکست؟
در جهان بازیهای ویدیویی، اقتباس از آثار حماسی و شاهکارهای ادبی همواره چالشی بزرگ بوده است و مجموعه ارباب حلقهها نیز از این قاعده مستثنی نیست. علیرغم عظمت این فرنچایز، بازیهای تولید شده در سالهای اخیر، نه تنها نتوانستهاند انتظارات بالا را برآورده کنند بلکه گاهی به عنوان نمونههایی ناموفق و چندشآور در عرصه بازیهای اقتباسی شناخته شدهاند. برای مثال میتوان به The Lord of the Rings: Gollum اشاره کرد که اکثر منتقدان آن را بدترین بازی تاریخ این سری نامیدند. با این وجود اگر کمی در زمان به عقب باز گردیم، اثری مثل Middle-earth: Shadow of Mordor روبهرو خواهیم شد که نمونهای برجسته موفق از دنیای ارباب حلقهها محسوب میشود.

به تازگی گزارشی از سوی اینسایدر گمینگ منتشر شده که خبر از ورود استودیو بازیسازی مرموزی به جهان ارباب حلقهها میدهد. این پروژه که از سال گذشته کلید خورده، قرار است با حمایت مالی نزدیک به 100 میلیون دلار از دفتر سرمایهگذاری ابوظبی همراه باشد. این رقم نشاندهنده عزم جدی این کشور برای ساخت اثر بزرگ است. اگرچه قرارداد این پروژه حتی هنوز قطعی نشده اما احتمال اعلام رسمی آن در هفتههای آتی بسیار بالا است.
اطلاعات این بازی بسیار اندک هستند ولی نکتهای جالب توجه آن است که گفته شده این بازی به صورت مستقیم با Hogwarts Legacy رقابت خواهد کرد. با توجه به اینکه از انتشار Hogwarts Legacy مدتی میگذرد، به نظر میرسد که این بازی ارباب حلقهها هم با هدفی مشابه ساخته خواهد شد تا در طولانی مدت طرفداران این فرنچایز را به خود جذب کند. به این ترتیب به نظر میرسد که با یک بازی اکشن-ماجراجویی سوم شخص روبرو خواهیم بود که قصد دارد جایگاهی تثبیت شده در بازار بازیهای جهانباز فانتزی کسب کند.

با توجه به میزان سرمایهگذاری و رقابتی که مستقیما مقابل Hogwarts Legacy تعریف شده است، این پروژه را باید با دقت زیر نظر گرفت، چرا که میتواند دریچهای تازه به درک و تجربه دنیای گسترده تالکین در قالب بازیهای ویدیویی باشد. البته نباید فراموش کرد که این موقیت به شرط آن اتاق خواهد افتاد که اشتباهات قبلی تکرار نشود و به جای ساخت بازیهای سطحی و بدون انسجام روایی، شاهد ترکیبی پرمایه از داستانپردازی هنری و گیمپلی منسجم باشیم.