صفحه اصلی > بازی : تحلیل معرفی Resident Evil 9: Requiem؛ بازگشتی مهيب به Raccoon City با گرافیک نسل جدید

تحلیل معرفی Resident Evil 9: Requiem؛ بازگشتی مهيب به Raccoon City با گرافیک نسل جدید

در جریان مراسم باشکوه Summer Game Fest 2025، کپ‌کام با رونمایی از تریلر و تاریخ انتشار بازی Resident Evil 9: Requiem بار دیگر هواداران فرنچایز ترسناک و بقا را هیجان‌زده کرد. این نهمین نسخه اصلی سری است که قرار است در تاریخ 27 فوریه 2026 برای PC، PS5 و Xbox Series منتشر شود و نوید بازگشتی پراهمیت به Raccoon City را می‌دهد، نقطه‌ی آغازین و مهد روایت وحشت در تاریخ سری.

ارزیابی فنی و هنری بازی

Resident Evil 9 روی موتور گرافیکی RE ENGINE ساخته شده است، موتوری که از زمان عرضه Resident Evil 7 و Resident Evil Village، استانداردهای جدیدی در ارائه جلوه‌های بصری واقع‌گرایانه و غوطه‌وری در دنیای بازی به وجود آورده است. کپ‌کام در این نسخه به وضوح روی افزایش هوش بصری و جزئیات تاکید دارد؛ از انعکاس دقیق نور و سایه‌ها گرفته تا نمایش پوست، تعریق و حالات چهره شخصیت‌ها با نهایت دقت، رتبه‌ای از رئالیسم که پیش از این در این سطح کمتر نمونه‌اش دیده شده بود.

این پیشرفت گرافیکی در خدمت فضاسازی تاریک، سنگین و خشن بازی است که در تریلر سه دقیقه‌ای منتشر شده به خوبی محسوس است. محیط‌های مخروبهٔ Raccoon City از شهرت دهه گذشته، همراه با ایستگاه پولیس RPD ]که مکرراً در سری حضور داشته[ با جزییات بصری شگفت‌انگیزی بازسازی شده‌اند تا جو دلهره‌آور جهان Resident Evil را برای نسل جدید کنسول‌ها منتقل کنند.

روایت و شخصیت‌پردازی

در مرکز داستان Resident Evil Requiem شخصیت گریس اشکروفت قرار دارد، مأمور FBI و دختر آلیسا اشکروفت خبرنگار که هشت سال پس از مرگ مادرش به Raccoon City بازمی‌گردد. این انتخاب فردی جدید و همزمان معنادار است که ضمن پیوند دادن روایت به پیشینه داستانی فرنچایز، امکان عرض اندام در خلق سرگذشتی تازه و جذاب را فراهم می‌آورد.

گیم‌پلی بازی ترکیبی از مکانیزم‌های سنتی بقا، کاوش و مخفی‌کاری را وعده می‌دهد و به نظر می‌رسد تیم توسعه به دنبال ساخت تجربه‌ای فراگیرتر، با احساسی عمیقا ترسناک است. این رویکرد به پیشرفت‌های تکنولوژیکی و ارتقای گیم‌پلی بهینه شده روی سخت‌افزار نسل نهم وابسته است که اجازه می‌دهد تعاملات پیچیده‌تر با محیط و دشمنان شکل گیرد.

پیش‌بینی تأثیر و جایگاه در مجموعه

بازگشت به Raccoon City، به عنوان لوکیشنی که هویت سری Resident Evil را شکل داده، خود یک حرکت روایی و بازاریابی هوشمندانه است. این بازگشت نوید تجربه‌ای متفاوت از آشنایی را می‌دهد که هم به ریشه‌های فرنچایز وفادار است و هم می‌کوشد آن را برای مخاطبین امروز نوین‌سازی کند.

برخلاف نسخه‌های ریمیک که روی بازسازی محتوای پیشین تمرکز داشتند، Requiem تلاش می‌کند داستانی مستقل با شخصیت‌های جدید و فضای به‌روز خلق کند. این انتخاب چالشی است که موفقیت آن به کیفیت روایت و طراحی تجربه بازی وابسته خواهد بود.

نگاهی به چشم‌انداز آینده

اولین نسخه قابل بازی از Resident Evil 9 در رویداد Gamescom 2025 در معرض عموم قرار می‌گیرد که فرصتی عالی برای بررسی عمق گیم‌پلی و تکنولوژی بازی است. کپ‌کام از هم اکنون علاقمندان را به دنبال کردن اخبار رسمی و آماده شدن برای بازگشتی چالش‌برانگیز به شهر مخوف دعوت می‌کند.

Resident Evil Requiem : le 9e volet annoncé au Summer Game Fest

با توجه به سابقه و میراث غنی Resident Evil، این نسخه به احتمال زیاد استانداردهای جدیدی در ژانر ترس بقا ایجاد خواهد کرد، خصوصا با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین گرافیکی و گیم‌دیزاین مدرن بر روی کنسول‌های نسل نهم. همچنان که کپ‌کام در بیانیه خود اعلام کرده، ترکیب فناوری و تجربه تیم توسعه، پایه‌ای مستحکم برای خلق داستانی جذاب و سینماتیک و تجربه‌ای فراموش‌نشدنی فراهم می‌آورد.

پویا عباسی

مقالات مرتبط

تحلیل جامع بهترین بازی‌های ژوئن ۲۰۲۵: از ترسناک‌های نوآور تا مسابقات آرکید

ژوئن ۲۰۲۵ میزبان بازی‌های متنوعی از ژانرهای ترسناک، آرکید، استراتژیک و نقش‌آفرینی بود که هر کدام با مکانیک‌ها و روایت‌های منحصر به فرد، تجربه‌ای متفاوت برای مخاطبان حرفه‌ای رقم زدند.

مرداد 8, 1404

نبرد سرنوشت: وقتی Pandemic به دنیای ارباب حلقه‌ها پا می‌گذارد

بازی جدید مت لیکاک، خالق Pandemic، به نام Fate of the Fellowship با استفاده از سیستم مکانیکی Pandemic، دنیای ارباب حلقه‌ها را بازسازی کرده و با افزودن روایت پویا و اهداف متغیر، تجربه‌ای عمیق و همکاری‌محور ارائه می‌دهد. این بازی با ترکیب تعلیق و استراتژی جنگی، گزینه‌ای برجسته در عرصه بازی‌های رومیزی سال 2025 است.

دعوای حقوقی سونی علیه تسنت به دلیل مشابهت‌های بازی Light of Motiram با Horizon

سونی به دلیل شباهت‌های آشکار بازی جدید Tencent به سری Horizon، شکایتی را علیه این شرکت مطرح کرده است. این پرونده، نمونه‌ای مهم از چالش‌های حقوق مالکیت فکری در صنعت بازی‌های ویدیویی است که تبعات گسترده‌ای برای دو شرکت و بازار بازی خواهد داشت.

مرداد 7, 1404

دیدگاهتان را بنویسید