صفحه اصلی > بازی : ازمعرفی تا تریلر؛ همه‌چیز درباره‌ی Resident Evil: Requiem

ازمعرفی تا تریلر؛ همه‌چیز درباره‌ی Resident Evil: Requiem

وقتی جون تاکئوچی (Jun Takeuchi) تو رویداد Summer Game Fest 2025 اومد روی صحنه و گفت نسخه‌ی جدید Resident Evil «در یک چشم به هم زدن» معرفی می‌شه، همه منتظر یه پایان انفجاری بودن. و خب، Capcom هم ناامیدمون نکرد!
Resident Evil: Requiem، عنوان جدید این مجموعه‌ی ترسناک، رونمایی شد؛ با فضای تازه، قهرمان جدید، و حال‌و‌هوایی که به‌نظر می‌رسه قراره بازی رو به یه «جهت جسورانه» ببره. تریلر رسمی بازی هم منتشر شده؛ حالا بیاین با هم جزئیات این عنوان مرموز و موردانتظار رو بررسی کنیم.


گریس اشکرافت: قهرمان جدید در شهر ویران‌شده

شخصیت اصلی این نسخه کسی نیست جز گریس اَشکرافت (Grace Ashcroft)؛ زنی که به دلیلی هنوز نامشخص، باید به راکون سیتی (Raccoon City) ویران‌شده برگرده. شهری که از زمان وقایع نسخه‌های کلاسیک تا امروز، بیشتر به یه گورستان پر از خاطره و فاجعه شبیهه. این‌که گریس چه رابطه‌ای با گذشته‌ی این شهر داره، هنوز معلوم نیست؛ ولی همین رمز و رازها، بازی رو از همون اولین تریلر تبدیل به یه تجربه‌ی کنجکاوی‌برانگیز کرده.

تغییر سبک و بازگشت به ریشه‌ها

برخلاف نسخه‌های اخیر مثل Village یا بازسازی‌ها، Requiem فضای سنگین، آهسته و نفس‌گیرتری داره؛ خیلی نزدیک به حال‌وهوای Resident Evil 2 یا حتی نسخه‌ی سوم کلاسیک. از همون تریلر اول، طراحی نور، زاویه‌ی دوربین و افکت‌های صوتی، همه جوری تنظیم شدن که حس تنهایی و بی‌پناهی رو منتقل کنن. به‌نظر می‌رسه Capcom داره به ریشه‌های وحشت بقا (Survival Horror) برمی‌گرده؛ اما با روایت داستان‌محورتر و حال‌وهوایی سینمایی.

یه نکته‌ی مهم اینه که تا این‌جا، هیچ‌کدوم از شخصیت‌های قدیمی مثل لیان (Leon)، کلیر (Claire) یا کریس (Chris) دیده نشدن. اگه Requiem قراره کاملاً روی شخصیت جدید تمرکز کنه، شاید داریم با نوعی بازآفرینی نرم (Soft Reboot) مواجه می‌شیم؛ جایی که روایت‌های تازه، بدون ترک کامل دنیای قبلی، وارد مسیر جدیدی می‌شن.

تریلر Resident Evil: Requiem

نگاه فنی: Requiem قراره چقدر از نظر تکنیکی جاه‌طلب باشه؟

موتور بازی (RE Engine):
این مورد تقریباً قطعی و قابل اتکاست. Capcom از سال ۲۰۱۷ با Resident Evil 7 به‌صورت مستمر از RE Engine استفاده کرده و در هیچ اعلام رسمی یا تیزری برای Requiem نشانه‌ای از تغییر موتور دیده نشده. حتی در تریلر منتشرشده، سبک رندر و نورپردازی به‌وضوح مشابه بازی‌های قبلی مثل Village و RE4 Remake هست.

سطح کیفیت تصویری و گرافیکی (افکت‌ها، نور، سایه):
چیزهایی که تو تریلر رسمی نمایش داده شده، مستقیماً قابل مشاهده هستن. وجود نورهای پویا، سایه‌های رئالیستی، ذرات معلق، بافت‌های سطح بالا، و محیط‌های با جزییات، همه مشهودن.

طراحی صدا و فضاسازی صوتی:
مشخصه در تریلر، صداسازی محیطی با دقت انجام شده و شبیه بازی‌هایی مثل Village حس تنش از طریق صدا کاملاً منتقل می‌شه.

زمان انتشار: رزیدنت اویل جدید کی میاد؟

برخلاف حدس‌هایی که اولش زده می‌شد، کپکام تو همون تریلر رسمی بازی Resident Evil: Requiem رسماً اعلام کرد که بازی قراره ۲۷ فوریه ۲۰۲۶ منتشر بشه. این یعنی با یه برنامه‌ریزی حساب‌شده طرفیم و احتمال زیاد بازی الان تو مراحل نهایی ساختشه. مثل همیشه، کپکام خیلی بی‌سروصدا کارش رو جلو برده و درست لحظه‌ای که همه انتظار داشتن فقط یه تیزر مبهم ببینن، تاریخ انتشار رو هم رو کرد.

بازی برای کنسول‌های نسل نهم یعنی PlayStation 5، Xbox Series X|S و PC عرضه می‌شه. هیچ حرفی از نسخه‌ی PS4 یا Xbox One زده نشده، که خب منطقی هم هست؛ چون با توجه به سطح گرافیکی که تو تریلر دیدیم، این بازی برای نسل قبلی خیلی سنگینه.


از دنیای فانتزی محبوبتون بیشتر بخونین:

برچسب ها :

پرستو ساران

مقالات مرتبط

معرفی تجربه‌ای آرام و زیبا در Tales of the Shire: بازی جدید ارباب حلقه‌ها برای Nintendo Switch

بازی تازه Tales of the Shire: A The Lord of the Rings Game ساخته Weta Workshop برخلاف جریان معمول بازی‌های حماسی دنیای ارباب حلقه‌ها، با محوریت زندگی آرام، طبیعی و پیوندهای اجتماعی هابیت‌ها در شهرک بی‌واتر، فضایی مینیمال و زیبا خلق کرده است که تجربه‌ای منحصربه‌فرد برای دارندگان Nintendo Switch به ارمغان می‌آورد.

تحلیل جامع بهترین بازی‌های ژوئن ۲۰۲۵: از ترسناک‌های نوآور تا مسابقات آرکید

ژوئن ۲۰۲۵ میزبان بازی‌های متنوعی از ژانرهای ترسناک، آرکید، استراتژیک و نقش‌آفرینی بود که هر کدام با مکانیک‌ها و روایت‌های منحصر به فرد، تجربه‌ای متفاوت برای مخاطبان حرفه‌ای رقم زدند.

مرداد 8, 1404

نبرد سرنوشت: وقتی Pandemic به دنیای ارباب حلقه‌ها پا می‌گذارد

بازی جدید مت لیکاک، خالق Pandemic، به نام Fate of the Fellowship با استفاده از سیستم مکانیکی Pandemic، دنیای ارباب حلقه‌ها را بازسازی کرده و با افزودن روایت پویا و اهداف متغیر، تجربه‌ای عمیق و همکاری‌محور ارائه می‌دهد. این بازی با ترکیب تعلیق و استراتژی جنگی، گزینه‌ای برجسته در عرصه بازی‌های رومیزی سال 2025 است.

دیدگاهتان را بنویسید