صفحه اصلی > بازی و دنیای ویچر : تریلر سینماتیک جدید The Witcher IV؛ نمایش قدرت کنسول‌های خانگی در State of Unreal

تریلر سینماتیک جدید The Witcher IV؛ نمایش قدرت کنسول‌های خانگی در State of Unreal

در جریان رویداد State of Unreal (استیت آو آنریل) که سالانه توسط شرکت اپیک گیمز (Epic Games) برگزار می‌شود، تریلر سینماتیک جدیدی از بازی ویچر ۴ (The Witcher IV) به نمایش درآمد؛ تریلری که نه فقط چشم‌انداز بصری آینده‌ی بازی را ترسیم می‌کرد، بلکه توان فنی موتور آنریل انجین ۵ (Unreal Engine 5) را نیز به رخ کشید.

نکته‌ی قابل‌توجه این بود که این تریلر روی یک کنسول پلی‌استیشن ۵ استاندارد (PlayStation 5 Standard Edition) اجرا شده—با رهگیری پرتو (Ray Tracing) فعال و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه (60 FPS). چنین عملکردی، حتی برای استانداردهای امروز، یک شاهکار فنی محسوب می‌شود.

اپیک گیمز و موتور Unreal Engine: ستون فقرات نسل نهم

اپیک گیمز (Epic Games)، شرکت آمریکایی سازنده‌ی موتور قدرتمند Unreal Engine، یکی از ستون‌های اصلی صنعت بازی‌های ویدیویی در جهان امروز است. این شرکت نه‌تنها با خلق موتورهای گرافیکی پیشرفته، بلکه با بازی‌های موفقی چون فورتنایت (Fortnite) و پلتفرم Epic Games Store، نقشی کلیدی در شکل‌دادن به آینده‌ی این صنعت ایفا می‌کند.

رویداد State of Unreal، محفل فنی سالیانه‌ی این شرکت است که در آن جدیدترین نسخه‌ها و قابلیت‌های Unreal Engine، به‌همراه نمونه‌هایی از پروژه‌های شاخص توسعه‌یافته با این موتور، معرفی می‌شود.

ویچر ۴ و Unreal Engine 5: همکاری‌ای نزدیک و هدفمند

نسخه‌ی جدید ویچر با همکاری مستقیم تیم سی‌دی پراجکت رد (CD Projekt Red) و مهندسین ارشد اپیک گیمز در حال توسعه است. این همکاری منجر به خلق نسخه‌ای ویژه و بهینه‌سازی‌شده از Unreal Engine 5 شده که به‌طور خاص با نیازهای فنی و هنری ویچر جدید هماهنگ شده است.

هدف این نسخه، فراهم‌کردن فضایی پویا، نورپردازی واقع‌گرایانه، فیزیک طبیعی، و کیفیت بصری در تراز نسل نهم است. تریلری که در مراسم به نمایش درآمد، بیش از آن‌که صرفاً یک ویدئوی تبلیغاتی باشد، نمایشی فنی از ظرفیت‌های بازی در مرحله‌ی تولید فعلی بود—و اگر همین سطح از کیفیت در نسخه‌ی نهایی حفظ شود، می‌توان انتظار تجربه‌ای واقعاً کم‌نظیر داشت.

ویچر جدید از سایه بیرون می‌آید…

اگرچه اطلاعات چندانی درباره‌ی داستان، شخصیت‌ها یا ساختار گیم‌پلی (Gameplay) ویچر ۴ منتشر نشده، اما همین تریلر کافی بود تا موجی از هیجان در میان هواداران شکل بگیرد. نمایش اخیر نه اولین، بلکه یکی از مهم‌ترین و فنی‌ترین نمایش‌هایی‌ست که تاکنون از این بازی منتشر شده.

اگر آنچه در این تریلر دیدیم، نمایانگر کیفیت نهایی باشد، ویچر ۴ می‌تواند در آینده‌ای نزدیک به یکی از تعیین‌کننده‌ترین بازی‌های نسل نهم تبدیل شود—اثری که هم در حوزه‌ی گرافیک، هم در طراحی فنی، و هم در تجربه‌ی احساسی، مرزهای جدیدی ترسیم خواهد کرد.


از دنیای فانتزی محبوبتون بیشتر بخونین:

برچسب ها :

پرستو ساران

مقالات مرتبط

تاریخ رسمی انتشار فیلم لایو اکشن Legend of Zelda مشخص شد

Sony Pictures و Nintendo تاریخ انتشار فیلم لایو اکشن Legend of Zelda را 26 مارس 2027 اعلام کردند.

خرداد 11, 1404

در آستانه‌ی شمشیر و سرنوشت: امکانِ ویچرهای زن در جهان تاریک ساپکوفسکی

در حالی که کتاب‌ها به طور مستقیم زنان ویچر را نشان نمی‌دهند، اما قطعیت انکار آن‌ها وجود ندارد و شخصیت‌هایی مانند سیری و ریلا در بازی‌ها نمادی از چالش و تحولات این موضوع هستند.

خرداد 11, 1404

هانتر شیفر در نقش پرنسس زلدا در اقتباس لایو اکشن افسانه زلدا از نینتندو

هانتر شیفر، با پیشینه‌ای در آثار مستقل و جریان اصلی، در آستانه ایفای نقش پرنسس زلدا در فیلم لایو اکشن «افسانه زلدا» قرار دارد.

خرداد 9, 1404

دیدگاهتان را بنویسید