صفحه اصلی > بازی و دنیای ویچر : تریلر سینماتیک جدید The Witcher IV؛ نمایش قدرت کنسول‌های خانگی در State of Unreal

تریلر سینماتیک جدید The Witcher IV؛ نمایش قدرت کنسول‌های خانگی در State of Unreal

در جریان رویداد State of Unreal (استیت آو آنریل) که سالانه توسط شرکت اپیک گیمز (Epic Games) برگزار می‌شود، تریلر سینماتیک جدیدی از بازی ویچر ۴ (The Witcher IV) به نمایش درآمد؛ تریلری که نه فقط چشم‌انداز بصری آینده‌ی بازی را ترسیم می‌کرد، بلکه توان فنی موتور آنریل انجین ۵ (Unreal Engine 5) را نیز به رخ کشید.

نکته‌ی قابل‌توجه این بود که این تریلر روی یک کنسول پلی‌استیشن ۵ استاندارد (PlayStation 5 Standard Edition) اجرا شده—با رهگیری پرتو (Ray Tracing) فعال و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه (60 FPS). چنین عملکردی، حتی برای استانداردهای امروز، یک شاهکار فنی محسوب می‌شود.

اپیک گیمز و موتور Unreal Engine: ستون فقرات نسل نهم

اپیک گیمز (Epic Games)، شرکت آمریکایی سازنده‌ی موتور قدرتمند Unreal Engine، یکی از ستون‌های اصلی صنعت بازی‌های ویدیویی در جهان امروز است. این شرکت نه‌تنها با خلق موتورهای گرافیکی پیشرفته، بلکه با بازی‌های موفقی چون فورتنایت (Fortnite) و پلتفرم Epic Games Store، نقشی کلیدی در شکل‌دادن به آینده‌ی این صنعت ایفا می‌کند.

رویداد State of Unreal، محفل فنی سالیانه‌ی این شرکت است که در آن جدیدترین نسخه‌ها و قابلیت‌های Unreal Engine، به‌همراه نمونه‌هایی از پروژه‌های شاخص توسعه‌یافته با این موتور، معرفی می‌شود.

ویچر ۴ و Unreal Engine 5: همکاری‌ای نزدیک و هدفمند

نسخه‌ی جدید ویچر با همکاری مستقیم تیم سی‌دی پراجکت رد (CD Projekt Red) و مهندسین ارشد اپیک گیمز در حال توسعه است. این همکاری منجر به خلق نسخه‌ای ویژه و بهینه‌سازی‌شده از Unreal Engine 5 شده که به‌طور خاص با نیازهای فنی و هنری ویچر جدید هماهنگ شده است.

هدف این نسخه، فراهم‌کردن فضایی پویا، نورپردازی واقع‌گرایانه، فیزیک طبیعی، و کیفیت بصری در تراز نسل نهم است. تریلری که در مراسم به نمایش درآمد، بیش از آن‌که صرفاً یک ویدئوی تبلیغاتی باشد، نمایشی فنی از ظرفیت‌های بازی در مرحله‌ی تولید فعلی بود—و اگر همین سطح از کیفیت در نسخه‌ی نهایی حفظ شود، می‌توان انتظار تجربه‌ای واقعاً کم‌نظیر داشت.

ویچر جدید از سایه بیرون می‌آید…

اگرچه اطلاعات چندانی درباره‌ی داستان، شخصیت‌ها یا ساختار گیم‌پلی (Gameplay) ویچر ۴ منتشر نشده، اما همین تریلر کافی بود تا موجی از هیجان در میان هواداران شکل بگیرد. نمایش اخیر نه اولین، بلکه یکی از مهم‌ترین و فنی‌ترین نمایش‌هایی‌ست که تاکنون از این بازی منتشر شده.

اگر آنچه در این تریلر دیدیم، نمایانگر کیفیت نهایی باشد، ویچر ۴ می‌تواند در آینده‌ای نزدیک به یکی از تعیین‌کننده‌ترین بازی‌های نسل نهم تبدیل شود—اثری که هم در حوزه‌ی گرافیک، هم در طراحی فنی، و هم در تجربه‌ی احساسی، مرزهای جدیدی ترسیم خواهد کرد.


از دنیای فانتزی محبوبتون بیشتر بخونین:

برچسب ها :

پرستو ساران

مقالات مرتبط

تحلیل پیش‌بینی رکوردشکنی فروش Grand Theft Auto VI: انتظار 7.6 میلیارد دلار در 60 روز نخست

پیش‌بینی‌ها حاکی از درآمد 7.6 میلیارد دلاری Grand Theft Auto VI در 60 روز اول عرضه است که رکوردهای فروش و تاثیرگذاری در جامعه گیمینگ را جابه‌جا خواهد کرد. این آمار در کنار تاخیر در انتشار و تغییرات تیم توسعه از نکات قابل توجه این بازی است.

تیر 28, 1404

نگاهی تحلیلی به توسعه اسپین‌آف‌های Arcane و چالش‌های روایت در اقتباس‌های بازی‌های ویدیویی

فصل دوم سریال Arcane با استقبال مختلط مواجه شد اما سازندگان متعهد به داستان‌سرایی شخصی و جسورانه هستند. اسپین‌آف‌های آینده در حال توسعه‌اند تا دنیای گسترده League of Legends را بیشتر معرفی کنند.

تیر 27, 1404

رونمایی از رمان پیش‌درآمد سریال Arcane با محوریت Ambessa Medarda

رمان پیش‌درآمد Arcane با محوریت Ambessa Medarda، مادر مل، ده سال پیش از وقایع سریال منتشر می‌شود و جزئیات جدید از جنگ‌های خانوادگی و سیاسی نکسوس ارائه می‌دهد.

تیر 25, 1404

دیدگاهتان را بنویسید