صفحه اصلی > بازی : حضور بازیگران برجسته و تکنولوژی لایو-اکشن در بازی روانشناسانه Dead Take

حضور بازیگران برجسته و تکنولوژی لایو-اکشن در بازی روانشناسانه Dead Take

در دنیای بازی‌های ویدیویی، ترکیب ژانرها و رسانه‌ها همواره باعث خلق آثار نوآورانه و جذاب شده است. بازی Dead Take ساختهٔ توسعه‌دهندگان Surgent Studios و ناشر Pocketpair، نمونه‌ای از این تلفیق هیجان‌انگیز است که در آن بازی روانشناسانه ترسناک اول‌شخص با تکنولوژی لایو-اکشن و حضور دو بازیگر برنده جوایز صداپیشگی و بازیگری ترکیب شده است. این رویکرد می‌تواند باعث ارتقاء کیفیت روایت و تجربهٔ حساس و پویا در دنیای بازی‌های تعاملی شود.

نیل نیوبون (Neil Newbon)، بازیگر شناخته‌شده در آثار بزرگی همچون Baldur’s Gate 3 و Resident Evil Village، در این پروژه نقش «وینی مونرو» را ایفا می‌کند.

در سوی دیگر، بن استار (Ben Starr) که با بازی در Final Fantasy XVI و Clair Obscur: Expedition 33 به شهرت رسیده، در قالب شخصیت چیس لوری ظاهر می‌شود.

نکته جالب اینجاست که هر دوی این شخصیت‌ها، در بطن داستان، خود نقش فرد دیگری به نام ویلی را بازی می‌کنند. این لایه‌های چندگانه هویتی، بستر خلق روایتی پیچیده با بُعدهای روانشناسانه عمیق و تم‌هایی همچون تردید و جست‌وجوی هویت را برای سازندگان فراهم می‌کند.

مکانیزم بازی در کشف رازها و روایت پیشروی آن بر پایه جستجوی محیطی است؛ بازیکن نقش دوست و همکار وینی را دارد و در عمارت متروکهٔ هالیوود هیلز که شب قبل پر از مهمانان شاداب بوده، به دنبال سرنوشت گمشده وینی می‌گردد. نکته جالب استفاده از ویدئوهای لایو-اکشن است که در حافظه‌های USB و کارت‌های حافظه مخفی شده‌اند. تنها با مونتاژ دقیق این قطعات تصویری – که یک قابلیت نوآورانه در طراحی روایت است؛ بازیکنان می‌توانند پازل داستان را کامل کرده و واقعه آن شب مرموز را درک کنند.

این تلفیق فیلم‌نامه‌نویسی سنتی، بازیگری حرفه‌ای و تکنیک‌های گیم‌دیزاین، فضای بازی را به تجربه‌ای نزدیک به آثار سینمای تجربی روانشناسانه تبدیل می‌کند. به گفته کارگردان خلاق Dead Take، ابوبکر سلیم، این همکاری باعث خلق فضایی شده که تمام بازیگران بتوانند صداقت و احساسات خام خود را به تصویر بکشند، امری که قطعاً به غنای اجرای شخصیت‌ها و کیفیت نمایشی بازی منتهی می‌شود.

از منظر فنی، استفاده از ویدئوهای لایو-اکشن در بازی‌های ویدیویی اگرچه پیشینه‌ای دارد ولی ترکیب آن با یک FPS روانشناسانه و ترسناک که اساسا نیازمند ایجاد تعلیق و اتمسفر سنگین است، یک قدم فراتر است. حرکت دوربین اول‌شخص، امکان غوطه‌وری بیشتر ویدئوها در دنیای بازی را می‌دهد و باعث می‌شود پلیر در سطوح مختلف روایت، همزمان درگیر گیم‌پلی و سینمای روایت شود.

نکته قابل توجه این است که هنوز تاریخ انتشار Dead Take مشخص نشده است ولی صفحه استیم بازی برای پیش‌خرید یا مشاهده اطلاعات اولیه فعال است و انتظار می‌رود در سال جاری میلادی روی پلتفرم PC عرضه شود. برای طرفداران بازی‌های با محوریت داستان عمیق، فضای تیره و ترسناک و طرفداران بازی‌های روانشناسانه، این اثر به دقت باید زیر نظر گرفته شود.

در نهایت، ترکیب بازیگران برجسته از دنیای صداپیشگی بازی‌های AAA با فیلم‌برداری لایو-اکشن و روایت غنی روح روان، نوید یک تجربهٔ تازه، تاثیرگذار و قابل‌تامل را می‌دهد. این پروژه می‌تواند نمونه‌ای از تقاطع هنرهای نمایشی، تکنولوژی نوین و گیم‌دیزاین معاصر باشد که مسیر آینده روایت‌های ویدیویی را متحول خواهد کرد.

پویا عباسی

مقالات مرتبط

تماشا کنید: بازی Yakuza Kiwami 3 معرفی شد

در تازه‌ترین رویداد RGG Summit، استودیو Ryu Ga Gotoku رسما تایید کرد که بازی Yakuza Kiwami 3 در دست توسعه است.

مهر 2, 1404

انیمیشن Death Stranding تحت نام Mosquito معرفی شد +‌ تریلر

بعد از این‌که اوایل امسال تایید شد Death Stranding یک اقتباس انیمه‌ای دریافت می‌کند، کارگردان آن هیدئو کوجیما اولین تریلر اول انیمیشن Death Stranding با نام Mosquito را منتشر کرد. با فانتازیو همراه باشید.

مهر 1, 1404

دومین تریلر بازی OD، پروژه مخوف هیدئو کوجیما منتشر شد

در رویداد دهمین سالگرد Beyond the Strand از استودیوی Kojima Productions، مدیرعامل Microsoft Gaming یعنی فیل اسپنسر به همراه هیدئو کوجیما روی صحنه آمد تا تریلر جدیدی با نام KNOCK را در بازی OD را معرفی کند.

مهر 1, 1404

دیدگاهتان را بنویسید