خبر تازهای که در دنیای فانتزی و اقتباسهای تلویزیونی در حال دست به دست شدن است، پیوستن یکی از نویسندگان کلیدی سریال ویچر به پروژه سریال تلویزیونی خدای جنگ (God of War) آمازون است. این اتفاق میتواند نشانهای از تکامل روند کاری این اقتباس مورد انتظار باشد که در طی چند سال اخیر با فراز و فرودهای بسیار روبرو بوده است.

برای طرفداران بازی ویدئویی خدای جنگ که سالهاست با شخصیت قدرتمند کریتوس و دنیای اساطیریاش همراه بودهاند، خبر مشارکت تانیا لوتیا، نویسنده و تهیهکنندهای که سابقه درخشانی در اقتباس تلویزیونی ویچر دارد، بسیار هیجانانگیز است. لوتیا که تا پیش از این در پروژههایی چون ویچر و Mighty Nein (مربوط به دنیای Critical Role) نقش موثری داشت، با تخصص خود در زمینه اقتباسهای فانتزی میتواند به عمقبخشی و بکر شدن روایت سریال خدای جنگ کمک کند.
با اینکه آمازون همچنان تاریخ انتشار مشخصی برای این سریال اعلام نکرده و اخبار گستردهای درباره بازیگران یا جزئیات تولید در دسترس نیست، حضور لوتیا در تیم نویسندگی میتواند به منزله یک جهش کیفی در پروژه تلقی شود. به خصوص که پروژه خدای جنگ، پس از جدایی افراد کلیدی ابتدا توسط شو رانر قبلی، راف جادکینز، با تغییرات عمدهای همراه بوده و اکنون به هدایت رونالد دی. مور، شو رانر سابق Battlestar Galactica، پیش میرود.
برای تحلیلگران و طرفداران، این نوع تغییرات در فازهای اولیه تولید، نشان از تلاشهای متمرکز برای ارائه یک اقتباس وفادار به منبع اصلی دارد؛ اقتباسی که سعی دارد هم نظر گیمرها و هم مخاطبان سریالهای فانتزی را همزمان جلب کند. تانیا لوتیا که سابقه نوشتن داستانهای پیچیده و کاراکترهای پرجذبه در ویچر را داشته، احتمالا به این پروژه رنگ و بوی تازهای میبخشد و انتظار میرود خطوط داستانی با درجهی کیفی بالاتری شکل بگیرند.
البته لازم به یادآوری است که هنوز این خبر به طور رسمی توسط آمازون یا منابع رسمی دیگر تایید نشده و تنها بر اساس گزارش منابع نزدیک به دنیای ویچر و گیمینگ منتشر شده است. با این حال، کاملاً منطقی است که پس از لغو سریال ویچر توسط نتفلیکس و کاهش شمار بینندگان، اعضای این پروژه تحسین شده آماده تلاش در پروژههای دیگر فانتزی و اکشن تلویزیونی باشند.
از دیدگاه فنی و روایی، به نظر میرسد تیم سازنده خدای جنگ در حال بازتعریف و بازسازی چشمانداز سریال است؛ موضوعی که در صنعت تلویزیونی اقتباسی معمول است و گاهی نیازمند چند بار تغییر جهت پیش از رسیدن به شکل نهایی است. خدای جنگ، با سبک روایی ناب و تصویری خود که تلفیقی از اکشن، اساطیر نورس، و درامی احساسی است، میتواند ظرفیت بالایی برای تبدیل به یکی از سریالهای درجه یک فانتزی تلویزیونی داشته باشد.
به خصوص که سابقه موفقیتهای بزرگ شخصیتمحور در فانتزیهای تلویزیونی اخیر، مانند دست بالا گرفتن داستانهای عمیقتر و پرداخت بهتر به روابط انسانی در دل داستانهای اساطیری، نشان داده است این مسیر میتواند برای خدای جنگ هم سودمند باشد. پس حضور نویسندگانی با تجربه در داستانهای فانتزی، قطعاً به پختگی این پروژه کمک خواهد کرد.
گزارشها حاکی از آن است که این سریال برای دو فصل سفارش ساخت دریافت کرده و روند نویسندگی در حال پیشرفت است اما هنوز تاریخ دقیق پخش یا اخبار انتشار رسمی اعلام نشده است. این موضوع میتواند نشانهای از دقت و وسواس سازندگان برای تحویل یک اثر با کیفیت بالا باشد، به خصوص در حوزه اقتباس بازیهای ویدئویی که تاریخها نشان داده بین هواداران و منتقدان همواره انتظارات زیادی ایجاد میکند.