شاید باور نکنید، اما فیلم شیطانکش: قلعهی بینهایت (Demon Slayer: Infinity Castle) بخش زیادی از موفقیتش رو مدیون استودیو افسانهای Ufotable و تیم خلاقشه. با فانتازیو در ادامه همراه باشین تا با هم نگاهی به تاثیر این استودیو روی روند ساخت انیمه بیندازیم.
فیلم شیطانکش: قلعهی بینهایت فراتر از یک انیمه معمولی است!
فراتر از داستانِ حساس و شخصیتپردازیهای جوندار، چیزی که انیمه Infinity Castle رو از بقیه جدا میکنه، مهارت فوقالعاده اون در ادغام انیمیشن دو بعدی و CGI است. تا پیش از این اکثر انیمههای CGI معمولا یا ضعیف ظاهر میشدن و ناخوشایند به نظر میرسیدن، با این وجود تیم Ufotable تونسته به جادوی واقعی دست پیدا کنه و با ترکیب هنر 2D و تکنولوژی 3D، کیفیت بصری این انیمه رو به اوج برسونه.
توی انیمهها، استفاده از CGI معمولا برای صرفهجویی در هزینهها، نمایش جلوهها یا صحنههای شلوغ یا حرکات دوربین خیلی سریعه. اشکالات این سبک از انیمهها تو آثری خصوصا مثل برزرک (Berserk 2016) دیده میشه که حسابی طرفدارا رو ناامید کردن.

نمونههای هنری استفاده از این تکنولوژی رو میشه در صحنههای نبرد تانجیرو با شیطانهای مختلف مثل Temari و Arrow دید که به شدت زیبا کار شده و حسابی هالیوودی به نظر میرسه. فراموش نکنیم که شدت و بهینهسازی CGI توی این انیمه جوریه که حتی از اپیزودهای اتک آن تایتان (Attack on Titan) و دقت بسیار ماپا (MAPPA) تو طراحیشونم پیشی میگیره و فوقالعاده نرم به نظر میرسه.
موفقیت قلعهی بینهایت (Infinity Castle) توی زمینه تکنیکی و بصری نشون میده که آینده انیمیشنهای ژاپنی، احتمالا به ترکیب هنر سنتی دو بعدی و ترکیب اون با قدرت CG گره خورده و باید در ادامه شاهد آثار جذاب بیشتری باشیم که استفاده از این تکنولوژی رو بیش از پیش ارتقا خواهند داد.
انیمه قلعهی بینهایت فراتر از یه فیلم فقط سرگرمکننده است؛ در واقع اون یه اثر هنریه که طنابهای سنت و مدرنیته رو به هم گره زده و دنیای انیمه رو یک قدم به جلو برده. راستی شما موفق به تماشای این انیمه شدید؟