سالها انتظار بالاخره تموم شد؛ قسمت اول از سهگانهی حماسی قلعه بینهایت از انیمه شیطانکش (Demon Slayer: Infinity Castle) با عنوان بازگشت آکازا (Akaza Returns) در تاریخ ۱۸ جولای ۲۰۲۵ توسط شرکتهای انیپلکس (Aniplex) و توهو (Toho) تو ژاپن اکران شد. این فقط شروع یه پایان نفسگیره برای قصهی تانجیرو (Tanjiro) و همراهانشه و بله، هوادارهای خارج از ژاپن باید کمی بیشتر صبر کنن؛ چون نسخهی بینالمللی قراره از ماه آگوست توسط کرانچیرول (Crunchyroll) و سونی پیکچرز ریلیزینگ (Sony Pictures Releasing) تو بعضی از کشورهای آسیایی پخش بشه.
استقبال انفجاری قلعه بینهایت تو ژاپن
تو همون سه روز اول، فیلم موفق شد ۴.۶۲۳ میلیارد ین بفروشه و به سرعت تبدیل شد به پرفروشترین فیلم داخلی تاریخ ژاپن با مجموع بیش از ۴۰.۴ میلیارد ین! در نهایت هم، پیشبینی میشه، فروش جهانی فیلم از ۵۰۰ میلیون دلار (بر اساس نرخ تاریخی تبدیل) عبور کنه؛ رکوردی که حتی قطار موگن (Mugen Train) رو هم پشت سر بگذاره.

چرا قلعه بینهایت اینقدر مهمه؟
قلعه بینهایت: بخش اول (Infinity Castle: Part 1) فقط یه فیلم سینمایی نیست؛ این شروع افسانهایه که میتونه جایگاه شیطانکش (Kimetsu no Yaiba) رو تو تاریخ انیمه برای همیشه محکم کنه. تحلیلها و بازخوردهایی که از ژاپن بیرون اومدن، این فیلم رو یکی از قدرتمندترین و تأثیرگذارترین قسمتهای کل مجموعه دونستن، مخصوصاً با تمرکز فوقالعاده روی سکانسهای احساسی و پیشرفت شخصیتهایی مثل زنیتسو (Zenitsu) و آکازا (Akaza).
انیمیشن و کارگردانی، مثل همیشه توسط استودیوی یوفوتیبل (ufotable)، در بالاترین سطح ممکن انجام شده؛ بهطوری که لحظههایی از فیلم میتونه تماشاگر رو تا مدتها درگیر نگه داره، نه فقط با جلوههای بصری، بلکه با داستانپردازی عمیق و پرشور.
تولد دوبارهی سبک شونن
این موفقیت فقط به معنای یه فروش بالا نیست؛ بلکه نشونهی زنده بودن، پویایی و تأثیرگذاری دوبارهی سبک شونن (Shonen) هست. وقتی یه اثر بتونه تا این حد در سطح سینمایی بدرخشه و همزمان دل اوتاکوها رو بلرزونه، یعنی داریم دربارهی یه نقطهی عطف تو فرهنگ عامه صحبت میکنیم.
پس اگه تو هم موقع دیدن تریلر بغض کردی یا با یه حرکتِ هاشیراها جیغ زدی، بدون که تنها نیستی. این یه جشن واقعیه برای همهی کسایی که با عشق، انیمه رو دنبال میکنن. 🎉