فرنچایز سولو لولینگ (Solo Leveling) این بار خبر خوشی برای هوادارهاش داره؛ توی جدیدترین رتبهبندی رسمی سال ۲۰۲۵ که توسط پلتفرم بزرگ دیجیتال مانگا، پیکوما (Piccoma) منتشر شده، سولو لولینگ: رگناروک به صدر جدول در دستهبندی مانگاهای دیجیتال یا به عبارتی اسمارتون (Smartoon) دست یافته.
اگرچه نسخهی انیمهایِ این سریال توی بازار داخلی ژاپن نتونسته موفقیت چشمگیری کسب کنه و با فروش متوسط نسخههای بلو ری (Blu-ray)، حتی توی فستیوال محبوب توکیو هم فقط رتبه ۶۱ رو گرفته، اما این جایگاه اول توی پیکوما نشوندهندهی عمق علاقه و سرمایهگذاری ذهنی طرفدارهای سرتاسر جهان به دنیای سولو لولینگه، مخصوصاً وقتی این پیروزی در برابر مجموعههایی مثل جوانترین پسر استاد شمشیرزنی (Swordmaster’s Youngest Son) و ورود به 10000 سال آینده (Logging 10,000 Years into the Future) رقم خورده است.

جالبترین نکته اینه که رگناروک به عنوان اسپینآفی شناخته میشه که نویسنده اصلی سولو لولینگ، چوگونگ (Chugong)، اون رو به عنوان یه ادامهی کاملاً رسمی و کانونی نمیدونه و بیشتر اون رو به عنوان یه محصول برای خدمت به طرفدارها و ارائه محتواهای تازه تعریف کرده. این نظرات بعد از پایان ناگهانی داستان اصلی دائول (Daul) با ۳۷۵ بخش منتشر شد، اما همچنان محبوبیت داستان پسر قهرمان اصلی، سونگ سوهو (Sung Suho)، که باید جای پدرش، سونگ جینوو (Sung Jinwoo)، رو پر کنه و با تهدیدهای بیسابقهی خدایان ایتاریم (Itarim) روبرو بشه، بین طرفدارها بالا گرفته.
داستان سولو لولینگ: رگناروک
سولو لولینگ: رگناروک به گفتن ادامهی ماجراهای جهان سولو لولینگ میپردازه، که تاثیر ملموسی بر فضای انیمهای و وبتونها داشته. با انتشار فصل دوم در پلتفرم کاکائو پیج (KakaoPage) و نسخه رسمی انگلیسی آن در تاپاس (Tapas)، شاهد گسترش جامعه طرفدارها و علاقهمندان به این دنیا هستیم.
علاوه بر دسته اسمارتون، رتبهبندی سالانه پیکوما سایر دستهها مثل مانگا و ناول رو هم پوشش داده. توی دسته مانگا، آثار محبوبی مثل ایزی گویینگ ترتوری دیفنس (Easygoing Territory Defense) و به مدرسه شیاطین خوش اومدی ایروما! (Welcome to Demon School! Iruma-kun) حضور دارن و توی دسته ناول دانش مادر ناتنی (Stepmother’s Knowledge) صدرنشینه. این تنوع نشون از رشد همهجانبه و پرجنبوجوش دنیای مانگا و داستانهای مصور داره.

در نهایت، میتونیم این جایگاه رو یادآور روحیهی مقاومتی بدونیم که فرنچایز با وجود موانع، به ویژه توی بازار رقابتی ژاپن، حفظ کرده. این نشون میده که موفقیتهای دیجیتال و دنیای وبتونها (Webtoon)، به اندازه نسخههای سنتی و فیزیکی ارزشمند و حتی در مواردی برتر هستن و بساط یک ریبوت یا حتی یه کراس اور توی دل طرفدارها رو به مراتب راحتتر فراهم میکنن.


