صفحه اصلی > بازی : نشانه‌هایی از پیشرفت توسعه Beyond Good and Evil 2 دیده می‌شود

نشانه‌هایی از پیشرفت توسعه Beyond Good and Evil 2 دیده می‌شود

زمانی که صحبت از توسعه Beyond Good and Evil 2 می‌شود، ابهام و سکوت طولانی یوبیسافت در مورد این بازی‌ است که به ذهن می‌آید. اما اخیرا انتشار یک آگهی شغلی جدید که به دنبال یک Lead Quest Designer برای این پروژه است، نشانه‌ای قابل توجه از ازسرگیری پیشرفت این بازی بلندپروازانه جهان‌باز محسوب می‌شود. این آگهی نه تنها تاییدی بر ادامه روند تولید است، بلکه بیانگر رشد استودیوی توسعه‌دهنده و بازگشت به مسیر طراحی عمیق ماموریت‌های اصلی و فرعی بازی است. با فانتازیو همراه باشید.

چه بلایی بر سر بازیBeyond Good and Evil 2 آمد؟

Beyond Good and Evil 2

بر اساس اطلاعات مندرج در این آگهی، سازندگان از موتور اختصاصی Voyager یوبیسافت برای توسعه بازی استفاده می‌کنند؛ انتخابی که نویدبخش فناوری قدرتمند و سفارشی برای خلق محیط‌های بزرگ و سیستم‌های تعاملی پیچیده است. نقش کلیدی Lead Quest Designer شامل مدیریت تیمی از طراحان مأموریت، همکاری پیوسته با تیم‌های روایت و طراحی، و تمرکز ویژه روی ارائه تجربه‌ای داستانی با انتخاب‌های معنی‌دار و پیامدهای درگیرکننده است. این موضوع اهمیت بالای روایت و سیستم‌های انتخاب-پیامد را در چشم‌انداز بازی نمایان می‌کند.

در جستار شغلی آمده است که طراحی و پیاده‌سازی قوس‌های قصه‌ ماموریت‌ها و سیستم‌های مرتبط، مسئولیت مستقیم این مدیر ماموریت است و قرار است تا این شخص به طور مستقیم به کارگردان روایی گزارش دهد. این ساختار تیمی نشان‌دهنده اهمیت یکپارچگی میان بخش‌های قصه‌گویی و گیم‌پلی است که در عنوانی جهان‌باز مانند Beyond Good and Evil 2، یک چالش فنی و هنری با ابعاد گسترده قلمداد می‌شود.

با این حال، مسیر توسعه این پروژه به هیچ وجه ساده نبوده است. آخرین اخبار موثق بازگشت دوباره به توسعه بازی در سال 2024، حاوی اعترافات میشل آنسل، خالق مشهور Beyond Good and Evil و Rayman بود که به مشکلات جدی مدیریتی در طول برنامه‌ریزی و مراحل اولیه ساخت اشاره داشت. آنسل مشکلات اساسی ناشی از تعارض میان مدیران پروژه را علت اصلی تأخیرهای طولانی دانست و خاطرنشان کرد که با رفتن برخی از مدیران و جایگزینی آن‌ها، پروژه به تعادل نسبی رسیده است.

ایشان همچنین به ابعاد انسانی ماجرا تاکید کرده و نقش خود و دیگر عوامل را در حفظ پروژه کمتر فعال و دفاع بیشتر، امری ملموس توصیف کرد. این توضیحات بیانگر پیچیدگی‌های نهفته در توسعه بازی‌های AAA، مخصوصاا آن‌هایی که بر خلق دنیای وسیع و قصه‌گویی پیچیده متمرکزند، است.

یوبیسافت در ژوئن 2024 ضمن اعلام اینکه این عنوان همچنان در دست ساخت است، نسخه ویژه بیستمین سالگرد Beyond Good and Evil را برای پلتفرم‌های مختلف منتشر کرد تا خاطره و علاقه به این فرنچایز را زنده نگه دارد. این اقدام می‌تواند نوعی نشانه برنامه‌ریزی بلندمدت برای حفظ ارتباط بازیکنان با دنیای بازی و انتظار برای نسخه دوم باشد.

اکنون با توجه به آگهی جدید و تاکید بر اهمیت توسعه مأموریت‌ها و روایت با تمرکز بر نقش Lead Quest Designer، به نظر می‌رسد Beyond Good and Evil 2 پس از سال‌ها فراز و نشیب، بار دیگر در مسیر توسعه جدی و منظم قرار گرفته است. این یک فرصت هیجان‌انگیز برای علاقه‌مندان به بازی‌های جهان‌باز داستان‌محور به شمار می‌رود که شاهد بازگشت یکی از پروژه‌های جاه‌طلبانه تاریخ یوبیسافت خواهند بود.

پویا عباسی

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید