بازی Bully (جی تی ای در مدرسه) از استودیو راکستار، همواره جایگاه ویژهای در گیمرها داشته است. متاسفانه ساخت قسمت دوم این بازی لغو شده و خبری هم از ریمستر آن به گوش نمیرسد، از همین رو طرفداران دست به کار شدهاند تا یکی از بزرگترین پروژههای مستقل ویدیوگیمی را عرضه کنند. با نگاهی به پروژه بازی Bully Online با فانتازیو همراه باشید.
بازطراحی تجربه Bully به سبک GTA Online

پروژه Bully Online توسط گروهی از تولیدکنندگان ماد هدایت میشود که رهبری آن را یوتیوبر شناختهشدهای به نام Swegta بر عهده دارد. هدف این پروژه ایجاد تجربهای آزادانه و جهانباز است که از المانهای موفقیت GTA Online در جهان بازی «قلدر» بهره ببرد. در این بازی، بازیکنان میتوانند در محیط مدرسه Bullworth آزادانه به گشتوگذار بپردازند، با دیگر بازیکنان تعامل داشته باشند و در انواع مینیگیمها و کلاسهای درسی شرکت کنند.
یکی از نقاط قوت این پروژه، تمرکز بر المانهای نقشآفرینی (Roleplaying) است؛ عنصری کلیدی که GTA Online را به یک پدیده تبدیل کرد. بازیکنان میتوانند با شرکت در ماموریتهای جانبی، تجارت اقلام، و کسب درآمد، شخصیت خود را به سطح بالاتری برسانند. این اقتصاد کوچک به بازیکنان امکاناتی مانند خرید خانه، وسایل نقلیه، و سلاحها را فراهم کرده که به بازیکن قدرت شخصیسازی و کنترل بیشتری روی تجربه بازی میدهد.
مینیگیمهای جدیدی که تجربه جی تی ای در مدرسه را گسترش میدهند

جذابیت پروژه Bully Online تنها به ساختار چندنفره آن محدود نمیشود؛ بلکه این ماد شامل مجموعهای از مینیگیمهای جدید است که از چهارچوب سنتی Bully فراتر میروند. مثلاً حالت بازی Rat Wars یک تجربه تیراندازی اولشخص است که در آن بازیکن به شکل یک موش بزرگ با سلاحهای گرم با دیگر شخصیتها درگیر میشود. جالب است بدانید که نسخه اورجینال بولی جز یکسری از ابزارهای بامزه برای مردم آزاری، سلاح خاصی در اختیار شما قرار نمیداد و این ویژگی جدید هیجانانگیز به نظر میرسد. این حرکت نشاندهنده خلاقیت تیم توسعه در تلفیق ژانرهاست و برای طرفداران Bully تجربهای تازه و هیجانانگیز ارائه میدهد.
نقش تعامل اجتماعی در بازی Bully Online

یکی از جزئیات تحسینبرانگیز در بازی Bully Online، دقت توسعهدهندگان به المانهای اجتماعی بازیکن در این تجربه نقشآفرینی است. برای مثال قابلیت قفل کردن وسایل نقلیه با کلید، از سرقت آن توسط بازیکنان دیگر جلوگیری میکند و حس مالکیت گیمر را تقویت میکند. این سطح از پرداخت به جزئیات در سیستم تعامل بازیکنان، اغلب در پروژههای مستقل دیده نمیشود و به نظر میرسد که Bully Online توجه ویژهای به ایجاد فضای پویا و تعاملی داشته باشد.
زمان انتشار بازی Bully Online

پروژه Bully Online قرار است ابتدا به صورت آزمایشی و با حمایت حامیان اولیه از ماه دسامبر آغاز به کار کند و نسخه کامل آن در سال 2026، همزمان با بیستمین سالگرد عرضه نسخه اصلی Bully، منتشر خواهد شد. این تطابق زمانی، علاوه بر جنبه احترام به میراث بازی، فرصتی فراهم میکند تا توجههای گیمرهای جدید هم به این عنوان جذب شده و یک بازگشت رویایی به دنیای Bullworth رقم بخورد.
نقش این پروژه در آینده GTA VI

از آن جا که انتشار بازی GTA 6 تا آبان سال آینده با تاخیر مواجه شده، پروژه Bully Online میتواند به خوبی این جای خالی را پر کند. این پروژه نه فقط یک ماد جذاب، بلکه تلاشی برای حفظ و گسترش ارزش یک بازی کلاسیک است، آن هم در زمانی که طرفداران با هر خبر مرتبط با GTA از تجربه زودهنگام آن ناامید میشوند.
در نهایت

به طور کلی، Bully Online نمونهای بینظیر از قدرت و اشتیاق جامعه «مادینگ» است که نشان میدهد چگونه میتوان یک بازی کلاسیک را با کمک طرفداران زنده کرد. این بازی با تمرکز بر نقشآفرینی، مینیگیمهای نوآورانه و بهرهگیری از ویژگیهای جهان باز که GTA Online برای اولین بار آن را مطرح کرده، میتواند به مرجعی جذاب برای علاقهمندان به این عنوان تبدیل شود. بدون شک، منتظر ماندن برای GTA 6 کار آسانی نیست، اما Bully Online نویدبخش یک آینده هیجانانگیز برای طرفداران راکستار است. شما میتوانید قبل از تجربه این پروژه، ماد Bully Multiplayer را که تجربهای مشابه ارائه میکند حالا تجربه کنید.


