صفحه اصلی > بازی : آغاز پروژه جدید Hideaki Itsuno با تیم سازندگان Devil May Cry

آغاز پروژه جدید Hideaki Itsuno با تیم سازندگان Devil May Cry

در استودیو ژاپنی Lightspeed Osaka، یکی از کارگردانان برجسته و باسابقه صنعت بازی‌سازی ژاپن، Hideaki Itsuno (هیدئاکی ایتسونو)، که آثاری مهم مانند Devil May Cry 3، Devil May Cry 4، Devil May Cry 5 و Dragon’s Dogma را در کارنامه خود دارد، استودیوی جدید خود را با تیمی از برجسته‌ترین استعدادهای صنعت بازی تأسیس کرده است. این تیم که عمدتاً از نیروهای متخصص پیشین کپکام تشکیل شده است، مأموریت دارد یک بازی اکشن AAA اورجینال و تازه خلق کند؛ پروژه‌ای که می‌تواند هم آینده ژانر اکشن در بازی‌های ژاپنی را شکل دهد و هم جان تازه‌ای به صنعت بازی‌های ویدیویی ببخشد.

Itsuno که در اوت 2023 پس از بیش از سه دهه فعالیت در کپکام جدا شد، هدف خود را فراتر از تولید دنباله‌های فرنچایزهای شناخته‌شده قرار داده است. او که مدیریت شاخه ژاپنی Lightspeed Studios را بر عهده گرفته و شعبه اوزاکا را راه‌اندازی کرده است، اعلام کرده قصد دارد بازی‌هایی نوآورانه و اورجینال بسازد که ضمن حفظ کیفیت بالا، چالش خلق فرنچایزهای AAA جدید را در دنیای پررقابت بازی‌های ژاپنی بپذیرد.

نیروی محرک این پروژه، استخدام سه چهره کلیدی صنعت بازی است:

  • Toshihiro Nakagawa (توشیهیرو ناکاگاوا)، با نام مستعار Bingo Morihashi (بینگو موریهاشی)، نویسنده و طراح روایی برجسته که سال‌ها با Itsuno همکاری داشته و نویسندگی داستان‌های Devil May Cry 3 تا Devil May Cry 5 و Dragon’s Dogma را بر عهده داشته است.
  • Daigo Ikeno (دایگو ایکنو)، آرتیست مطرحی که طراحی شخصیت‌های مجموعه‌های Devil May Cry و Street Fighter را در کارنامه دارد و اخیراً به‌عنوان کارگردان هنری Dragon’s Dogma فعالیت کرده است.
  • Bengus (بنگوس)، با نام مستعار Gouda Cheese (گوودا چیز)، هنرمند افسانه‌ای کپکام که از سال 1992 در خلق آرت و تصویرسازی بازی‌های کلاسیکی همچون Street Fighter 2، Power Stone و Darkstalkers نقش داشته است.

این تیم گرد هم آمده است تا با ترکیب تجربه عمیق در ساخت بازی‌های اکشن و مبارزه‌ای از یک سو و درک بالای مراحل طراحی روایی و بصری از سوی دیگر، یک IP جدید خلق کند که علاوه بر پایبندی به استانداردهای AAA، بتواند حساسیت‌ها و انتظارات مخاطبان ژاپنی و جهانی را نیز پاسخ دهد.

Itsuno درباره این همکاری گفته است که اعتماد متقابل، اساس این پروژه است و او سال‌ها با این افراد کار کرده و می‌داند دقیقاً چه چیزی خواهند ساخت. او معتقد است هرچند این استودیو تازه تأسیس است و پروژه‌ای جدید را آغاز کرده است، اما ترکیب این افراد به موفقیت بازی کمک شایانی خواهد کرد.

اهمیت این حرکت در صنعت بازی‌های ژاپنی بسیار بالاست. در دوره‌ای که بسیاری از استودیوهای ژاپنی به ساخت دنباله‌ها یا بازسازی آثار کلاسیک روی آورده‌اند، تلاش برای خلق یک فرنچایز اورجینال با کیفیت AAA اقدامی جسورانه و بلندپروازانه محسوب می‌شود. این پروژه فرصتی است برای بازتعریف اکشن ژاپنی در عصر جدید بازی‌های ویدیویی و بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین گرافیکی و روایی.

از سوی دیگر، بازگشت چهره‌هایی مانند Nakagawa، Ikeno و Bengus نشان‌دهنده اهمیت بهره‌گیری از تجربیات چنددهه گذشته و ترکیب آن با نوآوری‌های مدرن است. انتظار می‌رود ساختار روایی بازی جدید ترکیبی از روایت دراماتیک، شخصیت‌پردازی دقیق و صحنه‌پردازی بصری چشمگیر باشد؛ آثاری که به سبک آثار پیشین Itsuno وفادار می‌مانند اما مؤلفه‌های تازه‌ای را نیز ارائه می‌دهند.

Capcom veteran Itsuno formed his new studio last year.

در نهایت، پروژه جدید Hideaki Itsuno و تیم Lightspeed Osaka نه تنها یک چالش شخصی برای این کارگردان ژاپنی است بلکه می‌تواند به نقطه عطفی در چشم‌انداز صنعت بازی‌های ژاپنی تبدیل شود؛ جایی که ترکیب استعدادهای باسابقه با نیروهای جوان و فناوری‌های روز می‌تواند به خلق آثاری منجر شود که تعادل ظریفی میان نوآوری و احترام به میراث بازی‌های کلاسیک برقرار می‌کنند.

پویا عباسی

مقالات مرتبط

جینکس زنده است! پایان فصل دوم آرکین چه معنایی برای دنیای لیگ آو لجندز دارد؟

سازنده سریال آرکین تأیید کرده است که جینکس، شخصیت کلیدی و محبوب سریال، در انفجار پایان فصل دوم جان سالم به در برده است، خبری که پنجره‌ای به توسعه شخصیت و پروژه‌های آینده در جهان لیگ آو لجندز باز می‌کند.

شهریور 5, 1404

از انتقام تا همدلی؛ نوآوری‌های The Last of Us Part II که صنعت بازی را متحول کرد

«The Last of Us Part II» پس از پنج سال، همچنان در مرکز بحث‌هاست؛ بازی‌ای که روایت‌های مرسوم را به چالش کشید، مفاهیم پیچیده اخلاقی را به تصویر کشید و استانداردهای جدیدی برای داستان‌سرایی در بازی‌های ویدیویی ایجاد کرد.

اقتباس انیمه Sekiro و چشم‌اندازی نو برای دنیای Elden Ring

استودیو FromSoftware و پلتفرم Crunchyroll در حال ساخت سریال انیمه‌ای Sekiro: No Defeat هستند که بر اساس بازی اکشن و پرچالش Sekiro ساخته شده و داستان یک شینوبی در دوره جنگ‌های سنگوکو را روایت می‌کند. این پروژه پیش‌درآمدی بر اقتباس لایو اکشن Elden Ring محسوب می‌شود و با اولین تریلر رسمی، هیجان بالایی در جامعه طرفداران بازی‌های ژاپنی ایجاد کرده است.

شهریور 3, 1404

دیدگاهتان را بنویسید