صفحه اصلی > بازی : راز مجسمه مرموز گیم اواردز فاش شد؛ Divinity جدید در راه است

راز مجسمه مرموز گیم اواردز فاش شد؛ Divinity جدید در راه است

استودیو Larian، سازنده نامدار مجموعه Divinity و بهترین بازی سال 2023 یعنی Baldur’s Gate 3، به صورت رسمی عنوان جدیدی از دنیای Divinity را معرفی کرد. با فانتزی‌مگ در ادامه همراه باشید.

بازی جدید Divinity فوق‌العاده تاریک است

Divinity

انتظارها برای تجربه‌ای تازه در سبک CRPG بسیار بالا رفته، بخصوص وقتی که اعلام شده این پروژه حتی از آخرین شاهکار استودیو، Baldur’s Gate 3، بزرگ‌تر خواهد بود. اما تریلر معرفی که در جریان مراسم Game Awards منتشر شد، چهره‌ای تیره، خون‌آلود و آشفته را به نمایش می‌گذارد که روی جاه‌طلبی تکنیکی استودیو اشاره می‌کند و هم‌زمان فضای داستانی عمیقتری را در مخاطب برمی‌انگیزد.

آنچه در تریلر به نمایش درآمده، صحنه‌ای ناراحت‌کننده از فردی است که در یک وضعیت وحشتناک زنده زنده می‌سوزد و موجودی تاریک را خلق می‌کند. این استعاره از رنج و تراژدی، به خوبی تعادل سنتی فانتزی و عناصر تیره بازی را رقم می‌زند و ذهن مخاطب را برای تجربه داستان و گیم‌پلی پرعمق‌تر و شاید پیچیده‌تری می‌کند. این انتخاب ترسناک و گاه خشونت‌آمیز، نشان می‌دهد که Larian قصد ندارد فقط به تکرار موفقیت‌های پیشین خود اکتفا کند، بلکه می‌خواهد زمین بازی را تغییر داده و محدودیت‌ها را پشت سر بگذارد.

نگاهی به سابقه استودیو Larian نشان می‌دهد که این روند توسعه طبیعی است. پس از موفقیت‌های فراوان با Divinity: Original Sin و نسخه دوم آن که معیارهای بالایی برای تعامل سیستم‌های گیم‌پلی و آزادی انتخاب بازیکن ایجاد کرد، Baldur’s Gate 3 به یکی از برجسته‌ترین عناوین سبک CRPG تبدیل شد تا در سال ۲۰۲۳ جوایز متعددی کسب کرده و بیش از ۱۵ میلیون نسخه بفروشد. حالا Larian برای ادامه این مسیر، چشم‌اندازی بلندپروازانه‌تر در دست دارد که مخاطبین حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای سبک نقش‌آفرینی قطعا آن را پیگیری می‌کنند.

رشد فنی و هنری این پروژه نویدبخش قابلیت‌های بیشتر و سیستم‌های مبارزه عمیق‌تر است. بالاتر رفتن وسعت جهان بازی، امکانات داستان‌گویی گسترده‌تر و به احتمال فراوان مبارزات پیچیده‌تر و تأثیرگذارتر، شاخصه‌هایی هستند که باید انتظار داشت. ضمن اینکه مسیری که از Divinity: Original Sin تا Baldur’s Gate 3 طی شده، نشان داده که استودیو مذکور در خلق تجربه‌های تعاملی پویا، پیشرفت چشمگیری کرده و استانداردهای CRPG را به سطحی نو رسانده است.

اما به جز جاه‌طلبی در حجم و وسعت، چهره خشونت و رنج در روایت، انتخابی نیست که صرفا برای جذب مخاطب انجام شده باشد؛ بلکه می‌تواند نمایانگر تم‌های فلسفی و اجتماعی پنهان در دل داستان باشد. تعامل انسان با خشونت، مفاهیم قربانی شدن و مواجهه با نیروهای مخرب درون و بیرون، از جمله محورهای بالقوه‌ای است که منتظر کشف و تحلیل عمیق‌تر خواهند بود.

از طرفی، اعلام لزوم انتظار برای انتشار اطلاعات بیشتر و نداشتن اطلاعات اولیه درباره دسترسی زودهنگام یا پلتفرم‌ها، حکایت از آن دارد که Larian تمرکز خود را روی اطمینان از کیفیت نهایی و بلوغ این پروژه بزرگ گذاشته است. این رویکرد جزو اصالت‌های استودیو است که پس از موفقیت‌های بزرگ، به جای ریسک‌های شتاب‌زده، به سراغ توسعه حساب شده و تأمین تجربه‌ای بی‌نقص می‌رود.

بنابراین، عنوان جدید Divinity نه تنها قرار است به یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های Larian تبدیل شود، بلکه می‌تواند مسیر تجربه‌های CRPG را با ترکیب اتمسفرهای سنگین، داستان تیره و گیم‌پلی عمیق بازتعریف کند.

پویا عباسی

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید