صفحه اصلی > بازی : شایعات پورت GTA 4 برای پلی‌استیشن 4 و 5؛ تحولی احتمالی پیش از GTA 6

شایعات پورت GTA 4 برای پلی‌استیشن 4 و 5؛ تحولی احتمالی پیش از GTA 6

Grand Theft Auto IV یا به اختصار GTA 4، برای طرفداران پلی‌استیشن همواره یک اثر شاخص اما محدود به نسل گذشته بوده است. بازی که در دنیای خاکستری و تاریک Liberty City روایت می‌شود، به همراه دو بسته الحاقی خود، تنها روی کنسول PS3 قابل بازی است و به دلیل عدم پشتیبانی رسمی پلی‌استیشن از قابلیت Backwards Compatibility برای این نسل، تجربه آن روی سخت‌افزارهای جدیدتر ممکن نیست.

GTA 4 PS5, PS4 Port Rumours Continue to Pick Up Pace 1

hین وضعیت در مقابل بازی Red Dead Redemption قرار دارد که Rockstar با عرضه پورت اختصاصی روی PS4، نه تنها تجربه بهتری روی این کنسول فراهم آورد بلکه در حالت Backwards Compatibility روی PS5 با نرخ 60 فریم بر ثانیه نیز قابل اجرا است؛ حرکتی که باعث شد هواداران منتظر مشابهی برای GTA 4 باشند.

اخیراً شایعاتی قوت گرفته‌اند مبنی بر اینکه Rockstar ممکن است همین سیاست را در مورد GTA 4 تکرار کند. یکی از نشانه‌های این گمانه‌زنی‌ها، تغییرات در صفحه رسمی پشتیبانی GTA 4 است؛ جایی که موقتا پلتفرم PS4 به عنوان گزینه‌ای پشتیبانی شده ذکر شده بود، هرچند بعدها این اشاره حذف شد. پیش از این نیز فردی با نام مستعار Tez2 که منبع قابل اعتمادی برای لو رفتن اخبار راک‌استار به حساب می‌آید، اطلاع داده بود احتمال پورت بازی روی کنسول‌های مدرن در سال جاری وجود دارد. حضور نسخه PS4 به طور ضمنی می‌تواند برای اجرای بازی روی PS5 توسط Backwards Compatibility کافی باشد و احتمالا شاهد بهبودهای فنی نیز خواهیم بود.

این تغییر و تحرکات را می‌توان نقطه عطفی در آماده‌سازی هواداران برای انتشار GTA 6 در ماه مه پیش‌بینی کرد. انتشار یک نسخه بازسازی یا حتی پورت بهینه‌شده از یک بازی قدیمی و پرطرفدار، علاوه بر جلب توجه مجدد بازی‌بازان به سری، فرصتی فراهم می‌آورد تا نگاهی دوباره به ریشه‌های راک‌استار و پیشرفت‌های صنعت گیم داشته باشیم.

از منظر فنی، عرضه GTA 4 بر روی سخت‌افزارهای نسل هشتم و نهم می‌تواند بهبودهای چشمگیری در نرخ فریم، کیفیت گرافیکی، و احتمالاً سازگاری با رزولوشن‌های بالاتر را به ارمغان بیاورد؛ ویژگی‌هایی که به وضوح جذابیت بازی‌ را برای نسل جدیدی از مخاطبان افزایش خواهد داد. همچنین اهمیت پشتیبانی معکوس (Backward Compatibility) در پلی‌استیشن طی این سال‌ها بیش از پیش مشخص شده است؛ هرچند که عدم پوشش کامل روی PS3 اهمیت این پورت احتمالی را برای طرفداران دوچندان کرده است.

اما باید در نظر داشت که تغییر صفحه پشتیبانی راک‌استار ممکن است صرفاً اشتباهی ناگهانی باشد که سریعا اصلاح شده، بنابراین قطعی بودن این خبر هنوز جای شک دارد. با این وجود، در صورت تأیید رسمی، این خبر بدون شک تیتر داغ جنب‌وجوش در بین کاربران و منتقدان صنعت بازی خواهد بود و به‌عنوان پلی مقاوم برای گذار بین نسل‌ها و عنوانی کلاسیک محسوب می‌شود که ارزش دوباره تجربه کردن را دارد.

آیا شما هم مایلید GTA 4 را روی کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و 5 با عملکرد بهتر و گرافیک اصلاح شده تجربه کنید؟ این پرسشی است که باید منتظر پاسخ آن از سوی راک‌استار ماند، اما به یقین این شایعات تنور امید را برای شکل‌گیری دوباره این بازی کلاسیک روشن نگه داشته است.

پویا عباسی

مقالات مرتبط

جینکس زنده است! پایان فصل دوم آرکین چه معنایی برای دنیای لیگ آو لجندز دارد؟

سازنده سریال آرکین تأیید کرده است که جینکس، شخصیت کلیدی و محبوب سریال، در انفجار پایان فصل دوم جان سالم به در برده است، خبری که پنجره‌ای به توسعه شخصیت و پروژه‌های آینده در جهان لیگ آو لجندز باز می‌کند.

شهریور 5, 1404

از انتقام تا همدلی؛ نوآوری‌های The Last of Us Part II که صنعت بازی را متحول کرد

«The Last of Us Part II» پس از پنج سال، همچنان در مرکز بحث‌هاست؛ بازی‌ای که روایت‌های مرسوم را به چالش کشید، مفاهیم پیچیده اخلاقی را به تصویر کشید و استانداردهای جدیدی برای داستان‌سرایی در بازی‌های ویدیویی ایجاد کرد.

آغاز پروژه جدید Hideaki Itsuno با تیم سازندگان Devil May Cry

Hideaki Itsuno، کارگردان برجسته و باسابقه کپکام، استودیوی جدیدی در اوزاکا با حضور نام‌های شاخص Devil May Cry و Street Fighter تأسیس کرده است؛ پروژه‌ای که به دنبال خلق یک IP اورجینال و AAA در ژانر اکشن است و نوید تحولی مهم در صنعت بازی‌های ژاپنی را می‌دهد.

شهریور 4, 1404

دیدگاهتان را بنویسید