صفحه اصلی > بازی : دن هاوزر در توسعه داستان GTA 6 نقشی نداشته است

دن هاوزر در توسعه داستان GTA 6 نقشی نداشته است

دن هاوزر، هم‌بنیان‌گذار استودیو Rockstar Games به شکل صریح اعلام کرد که در پروسه تولید و نوشتن داستان GTA 6 هیچ‌گونه مشارکتی در توسعه روایت یا شخصیت‌ها نداشته است. با فانتازیو و ادامه این خبر در ادامه همراه باشید.

در روزهای پرهیاهوی انتظار برای انتشار GTA 6، یکی از برجسته‌ترین اخبار مربوط حال حاضر مربوط به اظهارنظر دن هاوزر، هم‌بنیان‌گذار استودیو Rockstar Games است که در نمایشگاه LA Comic Con با رسانه معتبر IGN به صحبت پرداخت.

هاوزر به شکل صریح اعلام کرد که در پروسه تولید GTA 6 هیچ‌گونه مشارکتی در توسعه روایت یا شخصیت‌ها نداشته است. این اعتراف، به وضوح نشان‌دهنده یک تغییر اساسی در مدیریت خلاق داستان این فرنچایز است. دن هاوزر بیان کرد که همیشه داستان جدیدی برای روایت وجود دارد و ظاهرا این بار او خالق آن نخواهد بود.

داستان GTA 6

اما اهمیت این اظهارنظرها فراتر از خود هاوزر است و واکنش جامعه بازیکنان و منتقدان را به دنبال داشته است. بررسی‌های انجام‌شده در شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌هایی مانند Reddit نشان می‌دهد که عده‌ای نسبت به عدم حضور هاوزر در داستان‌پردازی نگرانی دارند، درحالی‌که بسیاری دیگر امیدوارند که تغییر تیم نویسندگی بتواند به تحولات تازه و خلاقانه در روایت و شخصیت‌پردازی منجر شود.

یکی از کاربران Reddit با نام XavierEL1 اشاره می‌کند که هاوزر از سال ۲۰۱۹ از شرکت جدا شده و داستان بازی تقریبا پس از آن شکل گرفته، پس غیبت او در این پروژه کاملا قابل پیش‌بینی است. این نکته، به ما می‌گوید که روند توسعه GTA 6 یک تغییر ساختاری و نه صرفاً فردی بوده است.

کاربر دیگری با نام Ashtro_ با دیدگاهی حرفه‌ای یادآور می‌شود که انتخاب دن هاوزر به عنوان تنها عامل جذابیت سری جی‌ تی ای، بی‌انصافی نسبت به باقی اعضای تیم سخت‌کوش راکستار است. این نظرات نشان دهنده درک عمیق اعضای جامعه گیمرها نسبت به ساختارهای توسعه در استودیوهای بزرگ است.

An official screenshot of Arthur Morgan in Red Dead Redemption 3

از سوی دیگر، هاوزر در همین مصاحبه بهترین پروژه خود را Red Dead Redemption 2 دانست و آن را بزرگ‌ترین دستاورد Rockstar عنوان کرد؛ نکته‌ای که ممکن است بر شایعات پیرامون نسخه سوم این سری، یعنی Red Dead Redemption 3 سایه بیاندازد و انتظار علاقه‌مندان برای اطلاعات جدید را افزایش دهد.

در کنار تاخیر چندماهه تاریخ انتشار GTA 6 به ماه می در سال ۲۰۲۶، به نظر می‌رسد که Rockstar Games ریسک تغییر در تیم خلاقیت خود را به جان خریده است. اقدامی که به اعتقاد عده‌ای برای بقای تازه‌نفس فرنچایز و جلوگیری از تکرار کلیشه‌ها لازم است.

پویا عباسی

مقالات مرتبط

راهنمای ترتیب انتشار بازی‌های GTA

این مقاله به بررسی جامع ترتیب بازی‌های سری GTA می‌پردازد و تفاوت‌ها و مزایای ترتیب داستانی و ترتیب انتشار را برای درک عمیق‌تر روایت و تکامل فنی این فرنچایز محبوب تحلیل می‌کند. هر بازی به همراه ویژگی‌های خاص و تأثیرگذار خود معرفی شده است.

مهر 20, 1404

جواهرات فراموش‌شده‌ی بازی کسلوانیا: مرور نسخه‌های کمتر دیده‌شده‌ی یک افسانه‌ی گوتیک

در چهار دهه فعالیت سری کسلوانیا، تعدادی از بازی‌های کمتر شناخته شده نقش مهمی در گسترش دنیای فرنچایز و نوآوری‌های فنی و روایی ایفا کرده‌اند. این مقاله به تحلیل عمیق چند نمونه از این بازی‌ها از Kid Dracula تا Lords of Shadow 2 می‌پردازد و اهمیت آن‌ها را برای توسعه هویت کسلوانیا بررسی می‌کند.

مهر 19, 1404

انتخاب بهترین داستان‌ها برای ساخت یک بازی Star Trek

با فانتازیو و انتخاب بهترین داستان‌ها برای ساخت یک بازی Star Trek همراه باشید تا با هم این روند را بهبود ببخشیم.

مهر 18, 1404

دیدگاهتان را بنویسید