دن هاوزر، همبنیانگذار استودیو Rockstar Games به شکل صریح اعلام کرد که در پروسه تولید و نوشتن داستان GTA 6 هیچگونه مشارکتی در توسعه روایت یا شخصیتها نداشته است. با فانتازیو و ادامه این خبر در ادامه همراه باشید.
در روزهای پرهیاهوی انتظار برای انتشار GTA 6، یکی از برجستهترین اخبار مربوط حال حاضر مربوط به اظهارنظر دن هاوزر، همبنیانگذار استودیو Rockstar Games است که در نمایشگاه LA Comic Con با رسانه معتبر IGN به صحبت پرداخت.
هاوزر به شکل صریح اعلام کرد که در پروسه تولید GTA 6 هیچگونه مشارکتی در توسعه روایت یا شخصیتها نداشته است. این اعتراف، به وضوح نشاندهنده یک تغییر اساسی در مدیریت خلاق داستان این فرنچایز است. دن هاوزر بیان کرد که همیشه داستان جدیدی برای روایت وجود دارد و ظاهرا این بار او خالق آن نخواهد بود.

اما اهمیت این اظهارنظرها فراتر از خود هاوزر است و واکنش جامعه بازیکنان و منتقدان را به دنبال داشته است. بررسیهای انجامشده در شبکههای اجتماعی و پلتفرمهایی مانند Reddit نشان میدهد که عدهای نسبت به عدم حضور هاوزر در داستانپردازی نگرانی دارند، درحالیکه بسیاری دیگر امیدوارند که تغییر تیم نویسندگی بتواند به تحولات تازه و خلاقانه در روایت و شخصیتپردازی منجر شود.
یکی از کاربران Reddit با نام XavierEL1 اشاره میکند که هاوزر از سال ۲۰۱۹ از شرکت جدا شده و داستان بازی تقریبا پس از آن شکل گرفته، پس غیبت او در این پروژه کاملا قابل پیشبینی است. این نکته، به ما میگوید که روند توسعه GTA 6 یک تغییر ساختاری و نه صرفاً فردی بوده است.
کاربر دیگری با نام Ashtro_ با دیدگاهی حرفهای یادآور میشود که انتخاب دن هاوزر به عنوان تنها عامل جذابیت سری جی تی ای، بیانصافی نسبت به باقی اعضای تیم سختکوش راکستار است. این نظرات نشان دهنده درک عمیق اعضای جامعه گیمرها نسبت به ساختارهای توسعه در استودیوهای بزرگ است.

از سوی دیگر، هاوزر در همین مصاحبه بهترین پروژه خود را Red Dead Redemption 2 دانست و آن را بزرگترین دستاورد Rockstar عنوان کرد؛ نکتهای که ممکن است بر شایعات پیرامون نسخه سوم این سری، یعنی Red Dead Redemption 3 سایه بیاندازد و انتظار علاقهمندان برای اطلاعات جدید را افزایش دهد.
در کنار تاخیر چندماهه تاریخ انتشار GTA 6 به ماه می در سال ۲۰۲۶، به نظر میرسد که Rockstar Games ریسک تغییر در تیم خلاقیت خود را به جان خریده است. اقدامی که به اعتقاد عدهای برای بقای تازهنفس فرنچایز و جلوگیری از تکرار کلیشهها لازم است.