بازی MindsEye که توسط استودیوی Build a Rocket Boy توسعه یافته، یک تجربه نوآورانه در سبک اکشن-ماجرایی تکنفره است که در شهری تخیلی و آیندهنگر به نام Redrock اتفاق میافتد. این بازی، که در تاریخ 10 ژوئن 2025 برای پلتفرمهای PC، PS5 و Xbox Series عرضه خواهد شد، با الهام از ساختار و سبک بازیهای GTA، جهان گستردهای را ارائه میدهد که در آن تقاطع فناوریهای پیشرفته و هژمونی قدرتهای شرکتی و حکومتی، بستر داستانی و گیمپلی را شکل میدهد.
از منظر روایت، MindsEye داستان جیکوب دیاز، سرباز سابق، را دنبال میکند که در جستجوی رازهای گذشته خود و پیوند مرموزش با ایمپلنت مغزی MindsEye است. این محوریت بر هویت فردی و تعارضهای اخلاقی با پیشرفتهای فناورانه، در قالب یک تریلر اکشن با تم آیندهنگر، با قدرت روایت غنی و شخصیتپردازی عمیق، به بازیکن ارائه میشود. مجموعه اتفاقات در فضایی که هوش مصنوعی، رباتیک و ایمپلنتهای عصبی به بخشی جداییناپذیر از زندگی روزمره تبدیل شدهاند، قرار گرفتهاند.

طراحی بازی با رویکردی پویا و تعاملی در محیط شهری Redrock، این امکان را به بازیکنان میدهد تا از جنبههای مختلف جامعه تکنولوژیک گذشته و آینده را در هم بیامیزند. این تعاملات، از سبکهای مختلف گشتوگذار آزاد، کنترل خودرو گرفته تا مبارزات استراتژیک ترکیبشده با تعقیب و گریزهای هیجانانگیز، به بازیکن حس عمیقی از واقعگرایی و درگیری در جهان بازی میبخشد.
گیمپلی در MindsEye ترکیبی از مبارزات دقیق، تاکتیکی و فنی با بخشهای رانندگی و پرواز است. این تنوع در مکانیکهای بازی از جمله تغییر پرسپکتیوهای مبارزه و استفاده از محیط برای بقا، کاری میکند که هر تصمیم بازیکن در مواجهات به معنی بقا یا شکست باشد. این وقوع حساسیت در تصمیمگیری، المانی کلیدی برای تجربهای منسجم و نفسگیر است که سازندگان به آن تاکید داشتهاند.
در کنار تمام اینها، پرداختن به نقش ایمپلنت MindsEye به عنوان یک محرک مرکزی داستانی، عمق تکنولوژیک و فلسفی بازی را افزایش میدهد. این موضوع تداعیگر بحثهای نوین پیرامون روابط انسان و فناوری، کنترل دیجیتال بر ذهن و هویت در دنیای معاصر است که در قالب یک بازی ویدئویی، به مخاطب ارائه شده است.
از لحاظ بصری، بازی در سبک فانتزی تکنولوژیک با انبوهی از عناصر سایبرپانکی طراحی شده که این موضوع با رنگبندی سرد و استفاده از نورپردازی نئونی به همراه مدلسازیهای دقیق شهر، حال و هوایی آیندهنگر و در عین حال هراسناک به فضا میدهد. موسیقی متن احتمالا تلفیقی از الکترونیک مدرن و المانهای تماتیک ملودراماتیک خواهد بود که به فضاوای بازی عمق و احساس معاصر میبخشد.
از سوی دیگر، تطابق گیمپلی با استانداردهای جریان اصلی بازیهای جهان باز پس از موفقیت اثبات شده عناوینی همچون GTA، Cyberpunk 2077 و Watch Dogs، در ذهن مخاطبان تعلیق و انتظار بالایی ایجاد کرده است. با این حال، سازندگان با تاکید بر داستان و جو دراماتیک شخصیت محور، قصد دارند تجربهای اصیل و متفاوت ارائه دهند که صرفاً یک کلون از موفقیتهای موجود نباشد.
تماشای تریلرهای رسمی هم نشان میدهد که ترکیب سینماتیک و مکانیکها، نقاط قوتی هستند که بازی روی آنها حساب ویژهای باز کرده است. تعقیب و گریزها، مبارزات سریع و دقیق، و طراحی هوشمندانه صحنههای اکشن، شواهدی از پختهگی فنی و هنری در ساخت بازیاند.
در نهایت، MindsEye نمایانگر یک نمونه موفق و آیندهنگر از تلفیق روایت داستانی پیچیده با ساختار بازیهای اکشن جهان باز در دنیای سکونتگاهی آینده است. بازیکنان حرفهای که به دنبال تجربهای عمیقتر در سبک اکشن-ماجرایی هستند، با این بازی میتوانند به یک ماجرای تکاملی در گیمپلی و دنیاسازی دیستوپیایی دست یابند که ترکیب عالی از تکنولوژی و روایت انسانیست.