تأخیر در انتشار فیلم لایو اکشن The Legend of Zelda که براساس یکی از محبوبترین فرنچایزهای تاریخ بازیهای ویدیویی ساخته میشود، به تازگی اعلام گردید. شرکت نینتندو به همراه سونی که در توسعه و تولید این پروژه همکاری دارند، زمان اکران فیلم را از 26 مارس 2027 به 7 می 2027 موکول کردند. این اتفاق البته چند هفته تأخیر به نظر میرسد، اما از دیدگاه فنی و تولیدی میتواند باعث افزایش کیفیت نهایی فیلم شود.

شیگرو میاموتو، خالق فرنچایز Zelda، در بیانیهای رسمی علت این تأخیر را «دلایل تولید» بیان کرده و تاکید دارد که اضافه شدن زمان به فرایند ساخت برای بهبود کیفیت اثر حیاتی است. این رویکرد فنی و هنری نشاندهنده حرکتی مسئولانه در جهت تحویل یک محصول نهایی در اوج استانداردهای کیفی است، خصوصاً که فرنچایز Zelda بهواسطه موفقیتهایش در دنیای گیمینگ، انتظارها را بسیار بالا برده است.
این تأخیر در زمانی رخ میدهد که فیلم Avengers: Secret Wars به دسامبر منتقل شده و این تغییر، فضای زمانی مناسبی را برای فیلم Zelda فراهم میکند که در بازار سینمایی رقابت نفسگیری با آثار بلاکباستر دارد. در عین حال، خبری رسمی درباره جزئیات داستان، بازیگران و شخصیتها منتشر نشده است؛ اما شایعاتی پیرامون انتخاب بازیگر نقش پرنسس زلدا مطرح شده است. از جمله این شایعات، انتخاب هانتر شافِر، بازیگر جوان و شناخته شده، برای این نقش است. این انتخاب اگرچه از نگاه ظاهری منطبق با شخصیت است، اما بازتابهای متنوع و بحثبرانگیزی در شبکههای اجتماعی به همراه داشته.
فرنچایز Zelda که توسط نینتندو ساخته و منتشر شده است، از سال 1986 با انتشار بازی اول خود برای NES شروع به کار کرد و تا کنون 19 نسخه اصلی دارد. بازیهای این سری معمولاً از تمهای قهرمانی، سرنوشت و نبرد بین خیر و شر بهره میبرند که از لحاظ روایی و گیمپلی، استانداردهای بالایی برقرار کردهاند. ساخت فیلم لایو اکشن از روی این سری، چالشی بزرگ برای کارگردان و تهیهکنندگان به شمار میرود، چرا که انتقال عناصر پیچیده و جهان غنی Zelda به زبان سینما نیازمند دقت و ظرافت است.
ورود وس بل (کارگردان مجموعه Maze Runner) به پروژه به عنوان کارگردان فیلم لایو اکشن The Legend of Zelda، امیدها برای خلق یک فیلم ماجراجویانه و داستانمحور را افزایش داده است. از منظر فنی، افزودن زمان بیشتر به تولید میتواند به ارتقاء جلوههای ویژه، طراحی شخصیتها، ساخت دنیای Hyrule و دیگر جنبههای بصری و روایی کمک کند که برای مخاطبان پیگیر بازی اهمیت ویژهای دارد.
با نگاه به دنیای سینمایی و گیمینگ، باید توجه داشت که تاخیر در تولید و عرضه آثار بزرگ، گرچه ناامیدکننده است اما اغلب نتیجه نهایی بهتری را تضمین میکند. همکاری بلندمدت نینتندو و سونی با تکمیل سرمایهگذاریها و استفاده از فناوریهای روز میتواند تبدیل به یک نقطه عطف در اقتباس بازیهای ویدیویی به فیلم گردد.
در نهایت، هواداران در ایران و سراسر جهان که با داستانها و جهان جذاب Zelda رشد کردهاند، باید صبر پیشه کنند تا فیلمی درخور شان و تاریخچه اثر طلسمشکن نینتندو را ببینند. بدون شک، این تأخیر به نفع کیفیت نهایی پروژه خواهد بود و نشان از احترام به مخاطبان حرفهای و علاقهمند دارد.