در جریان مراسم افتتاحیه Gamescom، خبری قابل توجه برای دوستداران بازیهای اکشن ژاپنی و انیمهفیلها منتشر شد: Sekiro: Shadows Die Twice، اثر شاخص استودیوی FromSoftware، قرار است به یک سریال انیمهای تبدیل شود. این اقتباس انیمهای با عنوان Sekiro: No Defeat، بر اساس داستان بازی ساخته میشود و تلاش دارد تا همان حس نبردهای نفسگیر و مبارزات تکنیکی بازی را در قالب زبان بصری انیمه حفظ کند.
انتخاب این عنوان برای تبدیل شدن به انیمه، نشاندهنده تقاطع مهم میان بازیهای ویدیویی با هویت ژانر اکشن سامورایی و فرهنگ تصویرسازی ژاپنی است. بازی Sekiro بهخاطر گیمپلی چالشبرانگیز و مبارزات فشردهاش مشهور است که در دوران پس از انتشارش، از جمله بازیهای نمادین استودیوی FromSoftware به شمار میرود. حال، چالش اصلی توسعهدهندگان انیمه این است که چگونه بتوانند هیجان و ریتم مبارزات بازی را به یک روایت سینمایی-بصری تبدیل کنند که همچنان وفادار به منبع اصلی باشد.
انیمه توسط Kadokawa (کادوکاوا)، Qzil.la (کیوجیرا) و استودیو ARCH تولید میشود؛ سه شرکتی که سابقه قابلتوجهی در پروژههای انیمهای دارند. کارگردانی کلی سریال بر عهده Kenichi Kutsuna (کنایچی کوتسونا) است؛ او بیشتر بهعنوان انیماتور برجسته و کارگردان سکانسهای افتتاحیه در آثاری مثل Naruto: Shippuden، One Punch Man و Bleach شناخته میشود، اما اینبار برای نخستینبار هدایت یک سریال کامل را بر عهده دارد.
Takuya Satō (تاکویا ساتو) که سابقه نگارش و کارگردانی آثاری مانند Steins;Gate و Fragtime را دارد، نویسندگی فیلمنامه و ترکیب سری (Series Composition) را انجام میدهد.
نکته مهم دیگر، حفظ صداپیشگان اصلی ژاپنی بازی برای شخصیتهای کلیدی است: Daisuke Namikawa (دایسوکه نامیکاوا) برای Wolf، Miyuki Satō (میوکی ساتو) برای Kuro و Kenjirō Tsuda (کنجیرو تسودا) برای Genichiro Ashina؛ انتخابی که پیوند احساسی و هویتی میان بازی و اقتباس را تقویت میکند.
از منظر فنی و هنری، یکی از جذابترین ابعاد این اقتباس، بازسازی حرکتهای فنی و حرکات رزمی سلحشورانه در قالب انیمه خواهد بود. کمپفایتهای Sekiro به شدت دقیق و فشرده هستند و به نمایش گذاشتن استراتژیها، avoiding کردن ضربات دشمن و واکنشهای سریع شخصیت اصلی، میتواند بخش مهمی از هویت بصری و داستانی سریال باشد. انیمه فرصت دارد تا این لحظات را با نورپردازی و حرکات دوربین سینمایی به تجربهای جذاب و پویا بدل کند.
در نهایت، پخش این انیمه از سال 2026 بر روی پلتفرم Crunchyroll آغاز خواهد شد که پیشتر نیز خانه بسیاری از انیمههای موفق ژاپنی بوده است و این تضمینکننده دسترسی ساده و گسترده جهانی برای مخاطبان است. برای علاقهمندان به هر دو مدیوم بازی و انیمه، این یک فرصت استثنایی است تا با روایتی غنی و تصویری منسجم، دنیای Sekiro را از زاویهای نو تجربه کنند.
به طور خلاصه، تبدیل Sekiro: Shadows Die Twice به یک انیمه فرصتی است که نه تنها جذب مخاطبان طرفدار بازیهای اکشن ژاپنی را هدف دارد، بلکه میتواند به یک اثر سینمایی-روایی تبدیل شود که نقاط قوت بازی را در حوزه روایت تصویری و حرکتی بازتعریف میکند. این پروژه میتواند پلی باشد که برای مخاطبان ایرانی و جهانی، ترکیب اصالت بازی و زیبایی بصری انیمه را به بهترین شکل ممکن عرضه کند.