صفحه اصلی > بازی : اقتباس انیمه‌ای Sekiro: Shadows Die Twice و پیوند روایت و هویت بصری بازی

اقتباس انیمه‌ای Sekiro: Shadows Die Twice و پیوند روایت و هویت بصری بازی

در جریان مراسم افتتاحیه Gamescom، خبری قابل توجه برای دوستداران بازی‌های اکشن ژاپنی و انیمه‌فیل‌ها منتشر شد: Sekiro: Shadows Die Twice، اثر شاخص استودیوی FromSoftware، قرار است به یک سریال انیمه‌ای تبدیل شود. این اقتباس انیمه‌ای با عنوان Sekiro: No Defeat، بر اساس داستان بازی ساخته می‌شود و تلاش دارد تا همان حس نبردهای نفس‌گیر و مبارزات تکنیکی بازی را در قالب زبان بصری انیمه حفظ کند.

انتخاب این عنوان برای تبدیل شدن به انیمه، نشان‌دهنده تقاطع مهم میان بازی‌های ویدیویی با هویت ژانر اکشن سامورایی و فرهنگ تصویرسازی ژاپنی است. بازی Sekiro به‌خاطر گیم‌پلی چالش‌برانگیز و مبارزات فشرده‌اش مشهور است که در دوران پس از انتشارش، از جمله بازی‌های نمادین استودیوی FromSoftware به شمار می‌رود. حال، چالش اصلی توسعه‌دهندگان انیمه این است که چگونه بتوانند هیجان و ریتم مبارزات بازی را به یک روایت سینمایی-بصری تبدیل کنند که همچنان وفادار به منبع اصلی باشد.

انیمه توسط Kadokawa (کادوکاوا)، Qzil.la (کیوجیرا) و استودیو ARCH تولید می‌شود؛ سه شرکتی که سابقه قابل‌توجهی در پروژه‌های انیمه‌ای دارند. کارگردانی کلی سریال بر عهده Kenichi Kutsuna (کن‌ایچی کوتسونا) است؛ او بیشتر به‌عنوان انیماتور برجسته و کارگردان سکانس‌های افتتاحیه در آثاری مثل Naruto: Shippuden، One Punch Man و Bleach شناخته می‌شود، اما این‌بار برای نخستین‌بار هدایت یک سریال کامل را بر عهده دارد.

Takuya Satō (تاکویا ساتو) که سابقه نگارش و کارگردانی آثاری مانند Steins;Gate و Fragtime را دارد، نویسندگی فیلمنامه و ترکیب سری (Series Composition) را انجام می‌دهد.

نکته مهم دیگر، حفظ صداپیشگان اصلی ژاپنی بازی برای شخصیت‌های کلیدی است: Daisuke Namikawa (دایسوکه نامیکاوا) برای Wolf، Miyuki Satō (میوکی ساتو) برای Kuro و Kenjirō Tsuda (کنجیرو تسودا) برای Genichiro Ashina؛ انتخابی که پیوند احساسی و هویتی میان بازی و اقتباس را تقویت می‌کند.

از منظر فنی و هنری، یکی از جذاب‌ترین ابعاد این اقتباس، بازسازی حرکت‌های فنی و حرکات رزمی سلحشورانه در قالب انیمه خواهد بود. کمپ‌فایت‌های Sekiro به شدت دقیق و فشرده هستند و به نمایش گذاشتن استراتژی‌ها، avoiding کردن ضربات دشمن و واکنش‌های سریع شخصیت اصلی، می‌تواند بخش مهمی از هویت بصری و داستانی سریال باشد. انیمه فرصت دارد تا این لحظات را با نورپردازی و حرکات دوربین سینمایی به تجربه‌ای جذاب و پویا بدل کند.

در نهایت، پخش این انیمه از سال 2026 بر روی پلتفرم Crunchyroll آغاز خواهد شد که پیش‌تر نیز خانه بسیاری از انیمه‌های موفق ژاپنی بوده است و این تضمین‌کننده دسترسی ساده و گسترده جهانی برای مخاطبان است. برای علاقه‌مندان به هر دو مدیوم بازی و انیمه، این یک فرصت استثنایی است تا با روایتی غنی و تصویری منسجم، دنیای Sekiro را از زاویه‌ای نو تجربه کنند.

به طور خلاصه، تبدیل Sekiro: Shadows Die Twice به یک انیمه فرصتی است که نه تنها جذب مخاطبان طرفدار بازی‌های اکشن ژاپنی را هدف دارد، بلکه می‌تواند به یک اثر سینمایی-روایی تبدیل شود که نقاط قوت بازی را در حوزه روایت تصویری و حرکتی بازتعریف می‌کند. این پروژه می‌تواند پلی باشد که برای مخاطبان ایرانی و جهانی، ترکیب اصالت بازی و زیبایی بصری انیمه را به بهترین شکل ممکن عرضه کند.

پویا عباسی

مقالات مرتبط

جینکس زنده است! پایان فصل دوم آرکین چه معنایی برای دنیای لیگ آو لجندز دارد؟

سازنده سریال آرکین تأیید کرده است که جینکس، شخصیت کلیدی و محبوب سریال، در انفجار پایان فصل دوم جان سالم به در برده است، خبری که پنجره‌ای به توسعه شخصیت و پروژه‌های آینده در جهان لیگ آو لجندز باز می‌کند.

شهریور 5, 1404

از انتقام تا همدلی؛ نوآوری‌های The Last of Us Part II که صنعت بازی را متحول کرد

«The Last of Us Part II» پس از پنج سال، همچنان در مرکز بحث‌هاست؛ بازی‌ای که روایت‌های مرسوم را به چالش کشید، مفاهیم پیچیده اخلاقی را به تصویر کشید و استانداردهای جدیدی برای داستان‌سرایی در بازی‌های ویدیویی ایجاد کرد.

آغاز پروژه جدید Hideaki Itsuno با تیم سازندگان Devil May Cry

Hideaki Itsuno، کارگردان برجسته و باسابقه کپکام، استودیوی جدیدی در اوزاکا با حضور نام‌های شاخص Devil May Cry و Street Fighter تأسیس کرده است؛ پروژه‌ای که به دنبال خلق یک IP اورجینال و AAA در ژانر اکشن است و نوید تحولی مهم در صنعت بازی‌های ژاپنی را می‌دهد.

شهریور 4, 1404

دیدگاهتان را بنویسید