صفحه اصلی > بازی : بازگشت سریال لایو اکشن Tomb Raider با بازی سوفی ترنر؛ چشم‌اندازی تازه برای لارا کرافت

بازگشت سریال لایو اکشن Tomb Raider با بازی سوفی ترنر؛ چشم‌اندازی تازه برای لارا کرافت

زمان مطالعه: 3 دقیقه


پروژه سریال لایو اکشن Tomb Raider که بر پایه‌ی فرنچایز محبوب بازی‌های ویدیویی ساخته می‌شود، پس از نشانه‌هایی از توقف، حالا در مسیر بازگشت قرار گرفته است. حضور سوفی ترنر در نقش لارا کرافت و برنامه‌ریزی‌های اولیه با نویسندگی و تهیه‌کنندگی اجرایی فیبی والر-بریج، دو رکن کلیدی این پروژه‌اند که به نظر می‌رسد علی‌رغم مشکلات قبلی، هنوز بقای این سریال تضمین شده است.

خبر توقف پروژه قبلاً از دیرکرد در تکمیل فیلمنامه‌ها و تغییرات برنامه کاری سوفی ترنر منتشر شده بود، اما پیگیری‌های اخیر نشان می‌دهد که این سریال زنده هنوز در دست توسعه است. ترنر اخیراً تصویری را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته که نشان می‌دهد او در تمرینات بدنسازی و آماده‌سازی فیزیکی برای ایفای نقش یک شخصیت اکشن، مشغول به کار است؛ موردی که نشانه جدی برای ادامه یافتن پروژه است.

فیبی والر-بریج در بیانیه‌ای گفت:

«اگر می‌توانستم به نسخه نوجوان خودم بگویم که این اتفاق در حال رخ دادن است، مطمئناً منفجر می‌شد. لارا کرافت برای من و بسیاری دیگر معنای خاصی دارد و برای آوردن این داستان به تلویزیون با همکاران پرشور امکان فوق‌العاده‌ای یافته‌ام.»

این سریال قصد دارد نسخه‌ای خشن‌تر، جدی‌تر و وفادارتر به ریشه‌های قدیمی سری بازی Tomb Raider را به نمایش بگذارد. نکته مهم این است که سوفی ترنر که پیش‌تر در سری‌هایی مثل Game of Thrones و مجموعه فیلم‌های X-Men نقش‌آفرینی کرده، حالا مهارت‌های رزمی، صحنه‌های اکشن و تجربه‌های جلوه‌های ویژه خود را با تمرینات جدید به سطحی بالاتر می‌برد تا به بهترین شکل در نقش یک قهرمان محبوب و شناخته شده ظاهر شود.

برای طرفداران لارا کرافت، حضور پیش از این آنجلینا جولی و آلیسیا ویکاندر در نسخه‌های فیلمی بازی و هییلی آتوِل در سریال انیمیشنی Netflix یادآور نقاط مختلف حضور این شخصیت در رسانه‌های مختلف است. اما این سریال جدید وعده می‌دهد داستانی عمیق‌تر و بخش‌های تاریک‌تری از زندگی و ماجراجویی‌های لارا کرافت را بررسی کند که از نظر روایی برای عاشقان ژانر اکشن-ماجراجویی و طرفداران بازی‌های اصلی ارزش زیادی دارد.

همکاری بین استودیوهای Amazon MGM Studios، Amazon Games و Crystal Dynamics، با هدف گسترش فرانچایز و آوردن تجربه‌ای یکپارچه میان رسانه‌های بازی و تلویزیون، نشان از یک دید بلندمدت و برنامه‌ریزی دقیق دارد که می‌تواند دنیای Tomb Raider را جذاب‌تر و همه‌جانبه‌تر معرفی کند.

این حرکت هم راستا با روند جدید در صنعت بازی و فیلم است که عرضه روایت‌های چندبعدی، جدی‌تر و مناسب مخاطبان قدیمی و جدید را هدف قرار داده‌اند و می‌توانند نمونه‌ای موفق در این میان باشند.

در نهایت، این بازنگری و مسیر تازه برای سریال Tomb Raider نه تنها به معنی بازگشت یکی از نمادین‌ترین شخصیت‌های بازی‌های ویدیویی به قاب تلویزیون است، بلکه فرصتی ارزشمند برای خلق اثری قدرتمند در مرزهای تعامل بازی و سینما محسوب می‌شود که می‌تواند بار دیگر استانداردهای شخصیت‌پردازی و روایت اقتباسی از بازی را تعیین کند.


از دنیای فانتزی محبوبتون بیشتر بخونین:

پویا عباسی

مقالات مرتبط

تحلیل پیش‌بینی رکوردشکنی فروش Grand Theft Auto VI: انتظار 7.6 میلیارد دلار در 60 روز نخست

پیش‌بینی‌ها حاکی از درآمد 7.6 میلیارد دلاری Grand Theft Auto VI در 60 روز اول عرضه است که رکوردهای فروش و تاثیرگذاری در جامعه گیمینگ را جابه‌جا خواهد کرد. این آمار در کنار تاخیر در انتشار و تغییرات تیم توسعه از نکات قابل توجه این بازی است.

تیر 28, 1404

نگاهی تحلیلی به توسعه اسپین‌آف‌های Arcane و چالش‌های روایت در اقتباس‌های بازی‌های ویدیویی

فصل دوم سریال Arcane با استقبال مختلط مواجه شد اما سازندگان متعهد به داستان‌سرایی شخصی و جسورانه هستند. اسپین‌آف‌های آینده در حال توسعه‌اند تا دنیای گسترده League of Legends را بیشتر معرفی کنند.

تیر 27, 1404

رونمایی از رمان پیش‌درآمد سریال Arcane با محوریت Ambessa Medarda

رمان پیش‌درآمد Arcane با محوریت Ambessa Medarda، مادر مل، ده سال پیش از وقایع سریال منتشر می‌شود و جزئیات جدید از جنگ‌های خانوادگی و سیاسی نکسوس ارائه می‌دهد.

تیر 25, 1404

دیدگاهتان را بنویسید