صفحه اصلی > بازی و آخرین بازمانده از ما : بازگشت سازندگان سابق ناتی داگ با بازی مولتی‌پلیر الهام گرفته از The Last of Us Online

بازگشت سازندگان سابق ناتی داگ با بازی مولتی‌پلیر الهام گرفته از The Last of Us Online

لغو پروژه The Last of Us Online حدود دو سال پیش همان‌قدر ناامیدکننده بود که برای طرفداران مجموعه‌ی The Last of Us غیرمنتظره. این پروژه که قرار بود دنیایی آنلاین و چندنفره را در فضای آخرالزمانی بی‌نظیر ناتی داگ به تصویر بکشد، به‌خاطر نیاز به پشتیبانی بلندمدت و پیچیدگی‌های فنی کنار گذاشته شد. اما حالا خبر می‌رسد که سازندگان کلیدی‌ای که روزگاری در قلب ناتی داگ بودند، این رؤیا را دوباره در قالبی نو زنده کرده‌اند.

وینیت آگاروال، کارگردان بازی، و جو پتناتی، کارگردان خلاق، که هر دو زمانی در ناتی داگ (Naughty Dog) مسئولیت داشتند، پس از خداحافظی از سونی و استودیو محبوبشان، حالا در استودیوی جدید خود مشغول کار روی پروژه‌ای به‌شدت الهام گرفته از تمام آن چیزی هستند که The Last of Us Online می‌توانست باشد. آگاروال این پروژه را به یک تکامل مدرن از حالت چندنفره قصه‌گو “Factions” در نخستین نسخه‌ی The Last of Us نسبت داده است؛ حالتی که برای خیلی‌ها یادآور تجربه‌ای بی‌نظیر و پرتنش بود.

The Last of Us

آنچه می‌دانیم این است که بازی هنوز در مراحل ابتدایی توسعه است، اما آگاروال در مصاحبه‌ای با GameSpark تأیید کرده که بازی قابل بازی کردن است. ترکیب گیم‌پلی اکشن با عناصر سینمایی، امضای ناتی داگ را به یاد می‌آورد و نوید تجربه‌ای عمیق و تاثیرگذار را می‌دهد؛ اما این بار، این تجربه با چندنفره‌بودن همراه خواهد بود و می‌تواند جذابیت داستان‌گویی و رقابت را هم‌زمان به بازیکنان هدیه کند.

این پروژه نه تنها ادامه رویاهایی است که The Last of Us Online می‌خواست برآورده کند، بلکه شاهدی است بر تحولات عمیق در صنعت بازی‌های ویدیویی؛ جایی که تمرکز بر کیفیت سینمایی و روایت داستانی در بازی‌های چندنفره به یک ضرورت تبدیل شده است. ترکیب پیچیدگی‌های داستان‌محور با ساختار آنلاین ، نویددهنده مسیر نوینی در بازی‌های ویدیویی خواهد بود.

برای طرفداران مجموعه The Last of Us و صنعت بازی‌های ویدیویی، این خبر مثل یک جرقه امید است؛ به خصوص وقتی سازندگانی که پشت موفقیت‌های ناتی داگ بودند حالا اراده کرده‌اند تا قصه‌های جدیدی خلق کنند و فضای چندنفره را به سطحی تازه برسانند. البته باید صبور بود؛ زیرا این پروژه حداقل هنوز تا عرضه فاصله زمانی دارد و ما تنها می‌توانیم منتظر پر و بال گرفتن این رؤیا باشیم.

با این حال، روند کار دو پیشکسوت موفق، نوید می‌دهد که بازی نه تنها یک اثر سرگرم‌کننده، بلکه تجربه‌ای غنی و عمیق با کیفیتی سینمایی و از نظر گیم‌پلی چالشی خواهد بود که این روزها در دنیای بازی‌های چندنفره کمتر می‌بینیم.

پویا عباسی

مقالات مرتبط

درخشش آرکین و عشق، مرگ و ربات‌ها در جوایز Creative Arts Emmy 2025

آرکین و عشق، مرگ و ربات‌ها در جوایز Creative Arts Emmy امسال موفق به کسب چندین جایزه مهم در حوزه انیمیشن شدند، نمایانگر سطح بالای نوآوری فنی و خلاقیت هنری در تولیدات انیمیشنی امروزی.

مرداد 25, 1404

حضور کال کِستیس از بازی‌های جنگ ستارگان در انیمیشن Lego Star Wars: Rebuild the Galaxy

کال کستیس، شخصیت اصلی بازی‌های محبوب جنگ ستارگان، به دنیای سریال‌های Star Wars با حضور در انیمیشن Lego Star Wars: Rebuild the Galaxy بازمی‌گردد؛ مجموعه‌ای که با بازتعریف نقش‌های کلاسیک در قالب لِگو، تجربه‌ای نوآورانه از این فرانچایز ارائه می‌دهد.

مرداد 25, 1404

بررسی اقتباس سریال Twisted Metal؛ تعدیل عناصر فراطبیعی و بازسازی داستان

سریال Twisted Metal فصل دوم خود را با رویکردی زمینی و کمرنگ کردن عناصر فراطبیعی از دنیای پرخطر و فانتزی بازی‌های ویدئویی اقتباس کرده است. این تصمیم به خلق فضایی واقعی‌تر و دراماتیک‌تر کمک کرده و ظرفیت بالا بردن تدریجی تعلیق فراطبیعی را برای فصل‌های بعد حفظ می‌کند.

مرداد 21, 1404

دیدگاهتان را بنویسید