لغو پروژه The Last of Us Online حدود دو سال پیش همانقدر ناامیدکننده بود که برای طرفداران مجموعهی The Last of Us غیرمنتظره. این پروژه که قرار بود دنیایی آنلاین و چندنفره را در فضای آخرالزمانی بینظیر ناتی داگ به تصویر بکشد، بهخاطر نیاز به پشتیبانی بلندمدت و پیچیدگیهای فنی کنار گذاشته شد. اما حالا خبر میرسد که سازندگان کلیدیای که روزگاری در قلب ناتی داگ بودند، این رؤیا را دوباره در قالبی نو زنده کردهاند.
وینیت آگاروال، کارگردان بازی، و جو پتناتی، کارگردان خلاق، که هر دو زمانی در ناتی داگ (Naughty Dog) مسئولیت داشتند، پس از خداحافظی از سونی و استودیو محبوبشان، حالا در استودیوی جدید خود مشغول کار روی پروژهای بهشدت الهام گرفته از تمام آن چیزی هستند که The Last of Us Online میتوانست باشد. آگاروال این پروژه را به یک تکامل مدرن از حالت چندنفره قصهگو “Factions” در نخستین نسخهی The Last of Us نسبت داده است؛ حالتی که برای خیلیها یادآور تجربهای بینظیر و پرتنش بود.

آنچه میدانیم این است که بازی هنوز در مراحل ابتدایی توسعه است، اما آگاروال در مصاحبهای با GameSpark تأیید کرده که بازی قابل بازی کردن است. ترکیب گیمپلی اکشن با عناصر سینمایی، امضای ناتی داگ را به یاد میآورد و نوید تجربهای عمیق و تاثیرگذار را میدهد؛ اما این بار، این تجربه با چندنفرهبودن همراه خواهد بود و میتواند جذابیت داستانگویی و رقابت را همزمان به بازیکنان هدیه کند.
این پروژه نه تنها ادامه رویاهایی است که The Last of Us Online میخواست برآورده کند، بلکه شاهدی است بر تحولات عمیق در صنعت بازیهای ویدیویی؛ جایی که تمرکز بر کیفیت سینمایی و روایت داستانی در بازیهای چندنفره به یک ضرورت تبدیل شده است. ترکیب پیچیدگیهای داستانمحور با ساختار آنلاین ، نویددهنده مسیر نوینی در بازیهای ویدیویی خواهد بود.
برای طرفداران مجموعه The Last of Us و صنعت بازیهای ویدیویی، این خبر مثل یک جرقه امید است؛ به خصوص وقتی سازندگانی که پشت موفقیتهای ناتی داگ بودند حالا اراده کردهاند تا قصههای جدیدی خلق کنند و فضای چندنفره را به سطحی تازه برسانند. البته باید صبور بود؛ زیرا این پروژه حداقل هنوز تا عرضه فاصله زمانی دارد و ما تنها میتوانیم منتظر پر و بال گرفتن این رؤیا باشیم.
با این حال، روند کار دو پیشکسوت موفق، نوید میدهد که بازی نه تنها یک اثر سرگرمکننده، بلکه تجربهای غنی و عمیق با کیفیتی سینمایی و از نظر گیمپلی چالشی خواهد بود که این روزها در دنیای بازیهای چندنفره کمتر میبینیم.