انتشار تصاویر پشتصحنه سریال هری پاتر برای شبکه اچبیاو، که فیلمبرداری آن اخیراً در باغوحش لندن صورت گرفته است، اولین نگاه بصری به خانواده دورسلی را به مخاطبان هدیه میدهد؛ شخصیتهایی که پیش از ورود هری به دنیای جادوگری نقشی بنیادین در شکلدهی به موقعیت او دارند. این تصاویر، تصویری آشنا و البته نوظهور از ورنون و پتونیا دورسلی و پسرشان دادلی ارائه میکنند که با بازی دانیل رگبی، بل پاولی و دومینیک مکلافلین به ترتیب، جان گرفتهاند.
نکته بارز این تصاویر که به شکلی تقریبی ترتیب زمانی داستان را دنبال میکنند، نشان میدهد که سریال در خلق روایت خود تا حدی وفادار به منبع اصلی است؛ چرا که بازدید هری از باغوحش با خانواده دورسلی پیش از ورود به مدرسه هاگوارتز، یکی از نخستین وقایع مهم سری کتابهای رولینگ به شمار میرود. انتخاب دومینیک مکلافلین در لباسهای عادی خیابانی پیش از شروع آموزشهای جادوگری، همچنین حس قابل لمسی از پایان یک دوره و آغاز دورهای دیگر را منتقل میکند.
از بعد ساختاری، این انتخابهای طراحی لباس و لوکیشنی که در فضایی حقیقی مثل باغوحش لندن قرار دارد، سوژهای پرمایه برای تحلیل میزانسنهای ابتدایی سریال فراهم میآورد. نحوه تعامل شخصیتها در این محیط طبیعی و غیر جادویی، در متن یک داستان عجیب و جادویی، میتواند به خوبی تضاد مبنایی میان دنیای جادوگری و دنیای عادی را به تصویر بکشد؛ موضوعی که در تمام فرنچایز هری پاتر حضور دائمی دارد.




همچنین سبک پوشش دادلی در این قابها، با آن لباس ورزشی متمایز، میتواند تمایز طبقاتی و فضای خانوادگی پرتنش دورسلیها را به خوبی نشان دهد، تمی که به صورت لطیف ولی قدرتمند، در سری رمانها و فیلمها به تصویر درآمده است. بازی دنیل رگبی و بل پاولی تقدیر شده برای نقشهای والدینی است که نماد رفتارهای محافظهکارانه و گاه خشن در برابر هری هستند، به نوعی مایه اصلی تنش در ابتدای داستان.
طبق آخرین اطلاعات منتشر شده، این سریال که انتظار میرود بین سالهای 2026 تا 2027 از راه برسد، با توجه به حجم عظیم جلوههای ویژه که بعید نیست طولانی شدن دوره پساتولید را به دنبال داشته باشد، بیش از پیش توجهات را به ویژگیهای فنی و بهرهگیری از جلوههای بصری معطوف ساخته است. این موضوع یادآور شرایط ساختِ پروژههایی مانند سریالهای پرهزینه HBO همچون بازی تاج و تخت یا تریلرهای فانتزی دیگر است که ترکیب دقیق زمانبندی فیلمبرداری و پساتولید را میطلبد تا محصول نهایی از لحاظ کیفیت بصری و دراماتی حفظ شود.
در نتیجه، میتوان انتظار داشت سریال هری پاتر با تمرکز بر ساختار روایی کلاسیک، بازیهای کاراکترمحور و استثمار دقیق فضا، بار دیگر به ماجرای محبوب دنیای جادوگری زندگی تازه بخشد. نکته قابل توجه این است که انتخاب بازیگرانی ماهر و شناختهشده در نقشهای کلیدی خانوادگی، نشان از اهمیت توجه سازندگان به عمق روانی و تماتیک این شخصیتها دارد؛ چیزی که قبلاً در فیلمهای سینمایی کمتر به آن پرداخته شده بود.
در پایان، این اولین نگاه به خانواده دورسلی در سریال اچبیاو، نه فقط یک پیشنمایش ساده، بلکه نویدبخش آغاز روایتی عمیقتر و در عین حال وفادار به ریشههای داستان است. این موضوع، جدا از انتظار برای تکنولوژی و جلوههای ویژه، به علاقهمندان سینما و طرفداران این فرنچایز درسی از اهمیت تدوین موازی زمانی و توسعه شخصیتهای موازی در روایتهای چندلایه میدهد که میتواند تاثیر قابل توجهی بر جذابیت و اعتبار سریال داشته باشد.