صفحه اصلی > بازی : توسعه انیمه Death Stranding توسط Kojima Productions و اهداف بلندپروازانه هیدئو کوجیما

توسعه انیمه Death Stranding توسط Kojima Productions و اهداف بلندپروازانه هیدئو کوجیما

هیدئو کوجیما، نابغه خلاق پشت سری محبوب بازی Death Stranding، بار دیگر گام بلند دیگری در جهت توسعه جهان‌های چندرسانه‌ای اثر خود برداشت. در مصاحبه‌ای اختصاصی با یک نشریه معتبر ژاپنی، کوجیما علاوه بر اشاره به پروژه فیلم سینمایی لایو اکشن Death Stranding که با همکاری استودیوی مطرح A24 در حال ساخت است، به طور رسمی تایید کرد که یک اقتباس انیمه‌ای نیز در دست توسعه قرار دارد.

این خبر، نشان‌دهنده رویکرد چندجانبه کوجیما در بازکاوی قصه و دنیای پیچیده Death Stranding است. کوجیما که از طرفداران پر و پا قرص سینما است، در صحبت‌هایش تاکید کرد که تمایل دارد اقتباس‌ها فراتر از تنها وفاداری به داستان بازی باشند و از ظرفیت‌های بکر فیلمسازی بهره ببرند. هدف او خلق آثاری است که بتوانند در جشنواره‌های معتبر بین‌المللی مانند کن و ونیز به رقابت بپردازند؛ بدین معنی که برتری فرمال و روایت سینمایی را به عنوان اصلی‌ترین وجه اثر در نظر گیرد.

نکته قابل توجه در این زمینه، تفاوت رویکرد او با دیگر اقتباس‌های بازی به فیلم و انیمه است. بسیاری از این اقتباس‌ها یا صرفاً بازآفرینی خط داستانی بازی‌اند یا تلاشی برای رضایت‌دهی به طرفداران همان نسخه اصلی به شمار می‌روند؛ اما کوجیما قصد دارد با استفاده از زبان سینما و انیمه ساختاری منحصربه‌فرد بسازد که تنها در آن قالب قابل تحقق باشد.

همکاری با کمپانی آمریکایی A24 که پیشتر فیلم‌های استثنایی و سطح بالای هنری زیادی تولید کرده است، برگ برنده و ضمانتی برای تحقق این هدف بلندپروازانه است. این کمپانی به ساخت آثاری شناخته می‌شود که هم از نظر هنری اصیل و تاثیرگذار بوده و هم از نظر روایت و اجرا چالش‌زا. این نکته اهمیت رویکرد کوجیما به فیلم لایو اکشن بر اساس دنیای Death Stranding را نشان می‌دهد.

از سوی دیگر، پروژه اقتباس انیمه‌ای نیز امکان جذابی را فراهم می‌کند تا دنیای بسیار پیچیده، سمبولیک و اساطیری Death Stranding به صورت بصری و روایتی گسترش یابد؛ آن هم در قالبی که ذاتاً به بیان المان‌های فانتزی، علمی-تخیلی و عاطفی بازی وفادارتر باشد. معمولا انیمه اجازه می‌دهد تا مفاهیم و تم‌های عمیق‌تر بازی در قالبی پویا و خلاقانه‌تر بازآفرینی شود. بدین ترتیب می‌توان انتظار داشت انیمه Death Stranding به شکلی ژرف‌تر و متفاوت نسبت به بازی اصلی ارائه شود، و از پس انتقال لایه‌های فلسفی و عاطفی آن به مخاطب برآید.

با در نظر گرفتن اینکه هیچ تاریخ انتشار دقیقی تا کنون اعلام نشده است، می‌توان این اقدامات را بخشی از چشم‌انداز کوجیما برای گسترش برند و روایت‌های Death Stranding در عرصه‌های مختلف دانست؛ تلاشی برای خلق یک فرانچایز سینمایی و چندرسانه‌ای پیچیده و تاثیرگذار که با جدیت به استانداردهای آوانگارد (avant-garde) سینما می‌اندیشد.

از منظر تأثیرگذاری و اهمیت تاریخی، این حرکت نشان‌دهنده تکامل خلاقانه ساختار روایت بازی‌های ویدیویی و برندهای فانتزی به سمت مدیوم‌هایی است که سابق بر این عمدتاً گوشه‌نشین باقی مانده بودند. کوجیما، کسی که همواره در توسعه مرزهای روایی و گیم‌دیزاین پیشتاز بوده، با این پروژه‌ها قصد دارد بار دیگر عرصه ارتباط میان بازی، فیلم و انیمه را دگرگون سازد و تعریف تازه‌ای از تجربه تعاملی و روایت فرامتنی ارائه دهد.

در نهایت، باید منتظر باشیم تا ببینیم چگونه این دو پروژه لایو اکشن و انیمه Death Stranding تحقق می‌یابند و آیا خواهند توانست چشم‌انداز بلندپروازانه کوجیما برای تلفیق سینما و بازی ویدیویی را به مرحله اجرا برسانند یا خیر. در هر حال، این خبر نویدبخش فصل جدیدی در ارتباطات بین‌مدیای دنیای بازی و فیلم است که بدون شک برای طرفداران فرنچایز و نیز علاقه‌مندان سینما جذاب خواهد بود.


از دنیای فانتزی محبوبتون بیشتر بخونین:

پویا عباسی

مقالات مرتبط

تریلر سینماتیک جدید The Witcher IV؛ نمایش قدرت کنسول‌های خانگی در State of Unreal

در جریان رویداد سالانه‌ی State of Unreal، شرکت اپیک گیمز Epic Games تریلر سینماتیک تازه‌ای از بازی The Witcher IV را به نمایش گذاشت؛ تریلری که با اجرای روان روی کنسول پلی‌استیشن ۵ معمولی، همراه با رهگیری پرتو و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه، توجه کارشناسان و هواداران را به خود جلب کرد. این نمایش، نتیجه‌ی همکاری نزدیک میان تیم‌های CD Projekt Red و Epic Games بر پایه‌ی نسخه‌ای ویژه از موتور Unreal Engine 5 است — همکاری‌ای که نویدبخش تجربه‌ای بصری و فنی فراتر از استانداردهای کنونی در نسل نهم بازی‌های ویدیویی خواهد بود.

خرداد 13, 1404

تاریخ رسمی انتشار فیلم لایو اکشن Legend of Zelda مشخص شد

Sony Pictures و Nintendo تاریخ انتشار فیلم لایو اکشن Legend of Zelda را 26 مارس 2027 اعلام کردند.

خرداد 11, 1404

هانتر شیفر در نقش پرنسس زلدا در اقتباس لایو اکشن افسانه زلدا از نینتندو

هانتر شیفر، با پیشینه‌ای در آثار مستقل و جریان اصلی، در آستانه ایفای نقش پرنسس زلدا در فیلم لایو اکشن «افسانه زلدا» قرار دارد.

خرداد 9, 1404

دیدگاهتان را بنویسید