صفحه اصلی > سریال و آخرین بازمانده از ما : تایید ضمنی فصل چهارم سریال The Last of Us توسط آهنگساز: چه انتظاراتی داریم؟

تایید ضمنی فصل چهارم سریال The Last of Us توسط آهنگساز: چه انتظاراتی داریم؟

سریال The Last of Us که فصل دوم آن با پیچیدگی‌های داستانی و غافلگیری‌های زیادی مخاطبان را در سراسر جهان به بحث و تبادل نظر واداشت، حالا خبرهای جدیدی از فصل‌های آینده آن منتشر شده است. اگر فصل سوم از مدت‌ها قبل تقریبا قطعی به نظر می‌رسید، حالا صحبت‌های اخیر جیک استالی، آهنگساز سریال، اشاره به وجود حداقل دو فصل دیگر یعنی فصل سوم و چهارم دارد که اتفاقی هیجان‌انگیز برای طرفداران پروپاقرص بازی و سریال است.

The Last of Us Season 4 Confirmation

در مصاحبه‌ای تازه با The Last of Us Podcast: Savage Starlight، جیک استالی به طور غیرمستقیم اما واضح تأیید کرد که حداقل دو فصل دیگر از این مجموعه در راه است. او گفت:

«حداقل دو فصل دیگر، هیچ شکی نیست. همین قدر می‌گویم.»

این گفته‌ها به خصوص با توجه به ساختار روایت فصل دوم و سبک تغییر پرسپکتیو داستانی که در بازی هم دیده می‌شود، نوید ادامه‌ای پربار برای پروژه HBO را می‌دهد.

فصل دوم سریال تلاش کرده است تا داستان بازی The Last of Us Part II را با دقت بالایی دنبال کند، از جمله جا به جایی دیدگاه‌ها که بخش زیادی از فصل دوم را به شخصیت آبی (Abby) اختصاص داد. با پایان فصل دوم، بسیاری انتظار داشتند در فصل سوم باز هم این روند ادامه پیدا کند و بیشتر به داستان شخصیت آبی پرداخته شود، اما آیا این همه چیزی است که سریال برنامه‌ریزی کرده؟

یک فصل سوم طولانی‌تر یا فراتر از آن؟

اگر فصل سوم تمام داستان بازی را در نظر بگیرد و نقطه پایانی جدال نهایی را به تصویر بکشد، شاید سریال در سه فصل کامل شود. اما باتوجه به تأکید استالی و مصاحبه‌های قبلی سازندگان نیل دراکمن و کریگ مازین، به نظر می‌رسد فصل سوم تنها بخشی از داستان را روایت خواهد کرد و قرار است ماجرای جنگ بین WLF و Scars به شکل مفصل‌تری در فصل‌های بعدی بررسی شود.

نکته قابل توجه اینکه این جنگ که در بازی بیشتر به شکل داستان پس‌زمینه و از طریق روایت شخصیت‌ها و آیتم‌ها شناخته شده بود، در سریال قرار است به صورت نموداری و روایی اصلی جلوه کند و مخاطب مستقیما در جریان اتفاقات جنگ و پیچیدگی‌های آن قرار بگیرد. این موضوع بدون شک جذابیت و عمق داستان را دو چندان خواهد کرد و فرصت خوبی برای درگیر کردن مخاطب با دنیای تاریک و سرشار از تنش The Last of Us

موسیقی متن؛ عصای جادویی ساخت جو و حس

نقش جیک استالی به عنوان آهنگساز در خلق فضای سریال نباید دست‌کم گرفته شود. موسیقی متنی که با ملودی‌های ظریف اما در عین حال پر احساس خود، در هر لحظه داستان را به قلب بیننده می‌کشاند. این بار هم استالی نشان داده که چه هنرمندی در به تصویر کشیدن وجوه دراماتیک و هراسناک سریال است. او در مصاحبه خود، از آینده این پروژه بزرگ و چالش‌برانگیز سخن گفت، موضوعی که هر بیننده جدی این مجموعه باید آن را در نظر داشته باشد: چطور موسیقی و طراحی صوتی در توسعه داستان در فصل‌های آینده سهم کلیدی خواهند داشت؟

سریال The Last of Us به لطف همکاری تنگاتنگ نویسندگان، کارگردانان، بازیگران و عوامل فنی هم‌اکنون به یکی از شاهکارهای تلویزیونی تبدیل شده است که فراتر از اقتباس صرف از بازی، خودش یک اثر مستقل و ارزشمند به شمار می‌رود. اعلام وجود نه فقط فصل سوم، که حداقل فصل چهارم نیز، این فرصت را می‌دهد تا جهان و شخصیت‌ها بیش از پیش توسعه یابند و تجربه‌ای عمیق‌تر برای مخاطبان خلق شود.

چالش‌ها و فرصت‌های پرداخت به داستان بازی

یکی از مهم‌ترین سوالات پیش روی سازندگان مرتبط با سرعت روایت و حفظ جذابیت است. اینکه آیا فصل سوم صرفا نیمی از داستان آبی را پی خواهد گرفت و در فصل بعد به نقاط عطف بعدی خواهد رسید یا اینکه روند کندتری در پیش گرفته و بیشتر وارد جزئیات شده است؟ طبق نظر مخاطبان و تحلیل‌گران، بهتر است که روند روایت در فصل سوم مقداری سریع‌تر پیش برود و فرصت داده شود تا داستان سریال در فصل‌های بعدی به خطوط زمانی حال و آینده بازگردد.

این رویکرد کمک می‌کند تا سریال از تکرار پایان‌های مشابه با فصل دوم اجتناب کند و کِلایف‌هنگر مناسبی ایجاد نماید که بینندگان را مشتاق به دیدن ادامه داستان نگه دارد. همچنین، فرصت کشف بیشتر شخصیت‌ها، پلات‌توئیست‌های جدید و زوایای ناگفته روایت فراهم گردد.

خبر رونمایی ضمنی از فصل چهارم The Last of Us از زبان آهنگساز سریال، یک نقطه عطف بزرگ برای طرفداران این سریال و بازی محسوب می‌شود. این یعنی HBO و خالقان آن با اطمینان خاطر بلند مدت روی این پروژه برنامه دارند. نگاه دقیق‌تری به نقشه شبکۀ روایت، قدرت موسیقی و طراحی صوتی، و همچنین توجه به جنگ پر کشمکش WLF و Scars، نوید جذابیت و دریافت عمق بیشتر را برای فصل‌های پیش رو می‌دهد.

حالا سوال مهم این است که مخاطب چقدر آماده و مشتاق است تا در این دنیای تاریک و پیچیده غرق شود و بیشتر با شخصیت‌های انسانی و نه صرفاً بازماندگان، آشنا شود؟ در نهایت، چه شیوه‌ای از روایت و چه تحولاتی در خط داستانی باعث می‌شود که فصل‌های بعدی به سطح کیفیِ شگفت انگیز فصل اول و دوم دست پیدا کنند؟ منتظر شنیدن نظرات شما در شبکه‌های اجتماعی و گفت‌وگوهای تخصصی هستیم.

رادین کاظمی

مقالات مرتبط

چرا Severance ،The Penguin و The Studio امسال شانس اصلی جوایز امی هستند؟

سریال‌های علمی-تخیلی و فانتزی همچون Severance ،The Penguin و The Studio امسال در رقابت جوایز امی ۲۰۲۵ با بیشترین نامزدی‌ها درخشیدند و نشان دادند ژانر فانتزی اکنون به نقطه‌ای رسیده که با جدیت در مرکز توجه تلویزیون معاصر است.

تیر 25, 1404

درخشش سریال The Last of Us با 16 نامزدی امی؛ نقطه عطفی در تاریخ سریال‌های فانتزی

سریال محبوب The Last of Us فصل دوم خود را با 16 نامزدی در جوایز امی جشن گرفت. موفقیتی که نه فقط بازیگران اصلی مانند بلا رمزی و پدرو پاسکال را در spotlight قرار داده، بلکه نشان‌دهنده کیفیت فنی و هنری بی‌نظیر این اثر است. فصل سوم با چالش‌های جدید و تغییرات زیر پوست داستان در راه است.

نامزدهای جوایز امی 2025 مشخص شد!

امی ۲۰۲۵ شهریور امسال برگزار می‌شه؛ Severance با ۲۷ نامزدی پیشتاز شده و رقابت حسابی سنگینه. خیلی‌ها تو صف دریافت معتبرترین جایزه تلویزیونی دنیا ایستادن، آماده‌ای لیست کامل نامزدها رو ببینیم؟

تیر 25, 1404

دیدگاهتان را بنویسید